Hlavní obsah

Červená čepice nebo fotbalové hřiště. Strany představily své vize k eurovolbám v televizi a rozhlasu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kampaň stran a hnutí před volbami do Evropského parlamentu ve středu vstupuje do své horké fáze. Kandidující uskupení už od rána představují své teze ve volebních spotech, které bude až do 22. května vysílat Česká televize a Český rozhlas. Ze zákona mají vyhrazeno celkem 14 hodin v každém z těchto veřejnoprávních médií.

Foto: Petr Horník, Právo

Zahájení kampaně hnutí ANO do Europarlamentu. Na snímku lídr kandiátky Dita Charanzová a premiér Andrej Babiš

Článek

Volební spoty v různorodé kvalitě už řada stran a hnutí představila na svých webech i sociálních sítích. Spoty ale mají podle expertů na rozhodování voličů malý vliv.

Vládní hnutí ANO, kterému volební průzkumy slibují největší úspěch, vytáhlo do voleb po vzoru amerického prezidenta Donalda Trumpa s červenou čepicí s nápisem Silné Česko. Ve spotech, které stylem komunikace na sociálních sítích zmiňují uprchlické kvóty a dvojí kvalitu potravin, slibuje premiér a šéf hnutí Andrej Babiš a jednička ANO pro eurovolby Dita Charanzová, že Česko ochrání tvrdě a nekompromisně.

Podobně ODS vsadila na "zahradní" rozmluvu předsedy strany Petra Fialy s lídrem Janem Zahradilem o tom, že v Evropě budou slyšet. "Nedovolme oligarchům ani amatérům, aby nám to v Evropě pohnojili," vymezil se Zahradil proti soupeřům.

I Piráti v klipu zvolili duo, které tvoří stranický předseda Ivan Bartoš a volební lídr Marcel Kolaja. Podle nich eurovolby budou mimo jiné o tom, zda unijní dotace budou dostávat "agrokoncerny, které ničí půdu a týrají zvířata".

Sociální demokraté se sešli jako realizační tým na fotbalovém hřišti s lídrem Pavlem Pocem jako rozhodčím. Volby označili za hru o férovou Evropu.

Šéf SPD Tomio Okamura naopak místo prezentace kandidátů nabídl záběry ze své nedávné demonstrace s protibruselskými spojenci Marine Le Penovou a Geertem Wildersem.

Volební lídr lidovců Pavel Svoboda ve spotu promlouvá bez pomoci stranického šéfa na pozadí záběrů svých volnočasových aktivit.

Jednička komunistů Kateřina Konečná tvrdí, že EU vládnou byrokraté a byznysmeni, za nimiž stojí pravicoví politici. "Dejme EU Konečnou," vybízí voliče mírně dvojznačně adept KSČM na europoslance Arťom Korjagin.

Odlišné pojetí zvolili proevropsky ladění Starostové s TOP 09, kteří napodobili scénu z filmu Pelíšky, v níž rodiče nahradili jednotliví kandidáti.

Rozhlas zahájil vysílání spotů už před 06:00 na stanici Vltava, na stanicích Radiožurnál a Dvojka je bude vysílat od čtvrtka. Česká televize spoty vysílá na programu ČT2, odpoledne na programu ČT1.

Eurovolby se v Česku uskuteční v pátek 24. a v sobotu 25. května. Kandiduje v nich letos 39 stran, hnutí a jejich koalic. Jejich výsledky budou moci být zveřejněny až poslední květnovou neděli hodinu před půlnocí, neboť ve většině zemí EU se bude hlasovat právě v tento den.

Reklama

Výběr článků

Načítám