„Pokud dnes jezdíte z Čáslavi každý den do Kolína vlakem, můžete si pořídit například čtvrtletní traťovou jízdenku se slevou IN 25 za 2109 Kč. Když si ale koupíte čtvrtletní kupón PID pro tuto trasu, zaplatíte jen 1800 Kč,“ popsal radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl.

Detailní přehled všech stanic naleznete zde

Jízdenky PID lze využít jak na osobní vlaky, tak na rychlíky, což je výhodné zejména při cestách ze vzdálenějších lokalit. Pro pravidelné dojíždění se lidem vyplatí pořídit si časové kupóny.

Nové zjednodušené schéma Pražské integrované dopravy

Nové zjednodušené schéma Pražské integrované dopravy

FOTO: ROPID

„Tyto kupóny je možné nahrát nejen na Lítačku, ale také na In Kartu Českých drah nebo na běžné bankovní karty Visa a MasterCard, které má dnes už skoro každý v peněžence,” připomněl Petr Tomčík, jenž vede společnost ROPID, která organizuje provoz v rámci PID.

Kam bude zasahovat Pražská integrovaná doprava

Kam bude zasahovat Pražská integrovaná doprava

FOTO: ROPID

Od října kvůli rozšíření PID vzniknou i dvě nová tarifní pásma 8 a 9. Praha a její okolí, nyní tedy celé střední Čechy, jsou rozděleny do pásem. Cena jízdenek se odvíjí od počtu pásem, přes která cestující jede. Kilometrová vzdálenost mezi městy roli nehraje, záleží jen na pásmu, v němž se nacházejí.

Příklady měsíčního jízdného
 trasabez slevy
 IN 25
 předplacený kupón PID
Mnichovo Hradiště – Praha-hl. n.3668 Kč2751 Kč2000 Kč (9 pásem) + kupón pro Prahu
Březnice – Příbram980 Kč735 Kč460 Kč (2 pásma)
Městec Králové – Nymburk-hl. n.
1456 Kč1092 Kč9204 (4 pásma)
Zruč nad Sázavou – Kutná Hora-město1596 Kč
1197 Kč
700 Kč (3 pásma)
 zdroj: ROPID