Trofeje už od roku 2011 navrhuje designér Peter Olah a dočkají se jí držitelé všech čtyř trikotů. Ceny jsou vyrobené z jednoho kusu ručně foukaného i broušeného křišťálového skla. Každá váží téměř čtyři kila a je vysoká přes šedesát centimetrů.

„Každým rokem se snažíme navrhnout trofej tak, aby byla něčím originální, stejně tak jako je jedinečná Tour,“ řekl Peter Olah, který se letos snažil, aby výsledek připomínal křídla ptáků, kteří mohou svobodně prolétávat nad hlavami závodníků zápolících s terénem i časem.

Designér Petr Olah (vpravo) ze společnosti Škoda Auto se už posedmé podílel na podobě trofeje pro vítěze Tour de France.

Designér Petr Olah (vpravo) ze společnosti Škoda Auto se už posedmé podílel na podobě trofeje pro vítěze Tour de France.

FOTO: Lasvit

Na finální opracování některých komponentů potřebuje brusič až tři týdny. „Jde o náročný dekor. Brusič musí ubrat velké množství skla v přesně určených liniích. Stejně jako se rozpínají křídla, zvětšuje se i dekor na trofeji směrem k vrcholu,“ popsal Olah. „Je nám ctí, že slavná Tour de France má ceny tradičního českého křišťálu,“ dodal Leon Jakimič, zakladatel společnosti Lasvit.