„Po konzultaci se zákazníky jsme rozšířili vstupní dveře do vyhrazeného oddílu, odstranili jsme dvě sklopné sedačky pro doprovod a zjednodušili ovládání sklopného stolku. Další úpravy se týkají doplnění pomocných madel, bezbariérové toalety, a také tlačítek signalizace SOS pro situace, jako je pád cestujícího z vozíku,“ uvedl člen představenstva ČD Michal Štěpán.

KOMENTÁŘ DNE:
 

17. listopad po 28 letech - Oslavy sedmnáctého listopadu se nám pomalu mění. Na takovou lehce parodii, píše Václav Klaus ml. - Čtěte zde >>

„Kupé se výrazně zvětšilo a myslím si, že se sem dnes pohodlně vejdou dva vozíky i s doprovodem. Kupé je tak plně vyhovující,“ pochvaluje si novou úpravu předseda Národní rady pro postižené Václav Krása.

Zdvihací plošina bude nově vytočena o přibližně 15° vůči hraně nástupiště. Cestující na vozíku tak na ni bude najíždět šikmo k podélné ose vozu, čímž se eliminuje riziko možného propadu vozíku přes hranu nástupiště. Plošina však nevzbudila u některých přítomných vozíčkářů plnou důvěru.

Bezbariérových vozů je 600

„Zdá se mi, že plošina není dostatečně bezpečná. Z boku by měla být nějaká překážka, která by skutečně zabránila sjetí člověka mimo plošinu,“ zhodnotila Eva Kučerová z Pražské organizace vozíčkářů.

S upravenými vozy, které České dráhy postupně přebírají od výrobce, se setkají cestující v dálkových spojích prakticky v celé republice. V současnosti národní dopravce disponuje přibližně 600 bezbariérovými vozy, motorovými a elektrickými jednotkami, které obsluhují 4 612 garantovaných bezbariérových spojů denně.