Hlavní obsah

Vozítka Segway smějí na chodník, chodci musí nosit reflexní prvky, rozhodla vláda

Novinky, Václav Lang

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Vozítka Segway budou moci nadále jezdit po chodnících, obce však budou smět v některých úsecích jejich provoz zakázat dopravní značkou. Vyplývá to z novely silničního zákona, kterou v pondělí schválila vláda. Součástí předlohy je také povinnost pro chodce nosit za snížené viditelnosti na silnici reflexní prvky.

Foto: Novinky

Vozítka Segway na Staroměstském náměstí v Praze

Článek

Vozítka Segway se potýkají s dlouhodobou kritikou. Jejich uživatelé, často z řad turistů, mnohdy ztěžují provoz na chodnících, mají na kontě také několik zranění. Omezení jejich provozu se stalo i tématem komunálních voleb.

Ministerstvo dopravy ve schválené úpravě nakonec ustoupilo od jejich plošného zákazu. Vozítka tak na chodník nadále budou smět, obcím ale připadne pravomoc omezit je dopravní značkou.

„Segway už do budoucna nebude považován za chodce a jeho provoz může být regulován zákazovými značkami. Nechtěli jsme segwaye obecně, plošně zakazovat, protože asi není úplně správné zakazovat jeden druh podnikání. Na druhé straně rozumím tomu, že některé obce, zejména Praha, mají s provozem neukázněných segwayistů problém a je potřeba jim v tom pomoct,“ komentoval schválenou novelu ministr dopravy Dan Ťok.

Reflexní prvky pro chodce

Součástí normy je také povinnost chodců nosit reflexní prvky, pokud se za snížené viditelnosti pohybují po vozovce v oblasti mimo obce. V obcích takovéto ustanovení neplatí. Za nedodržení této povinnosti bude hrozit pokuta 1500 až 2500 korun.

Policie zase dostane pravomoc, podle které bude moci řidičům zabavit osvědčení o registraci vozidla kvůli jeho špatnému technickému stavu, tedy vzít řidiči technický průkaz.

„Je to snaha o to, aby všechna vozidla, která jezdí po silnicích, byla v řádném technickém stavu. Dnešní úprava nedovoluje kontrolujícímu orgánu řádně nějakým způsobem znemožnit autu další jízdu. Tohle je krok k tomu, aby byl nějaký metr na ty, kteří nad tím mávli rukou a nic nedělali," vysvětlil Ťok.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám