"Naše firma je okamžitě připravena zahájit s Hlavním městem Prahou jednání o převzetí kompletní odpovědnosti za dokončení celého projektu Blanka včetně technologické časti. Jsem si jist, že v úzké spolupráci dokážeme oživit toto krásné dílo v rozumném termínu," uvedl Bělohlav v dopise.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

Praha má nyní dvě smlouvy, za stavební část nese odpovědnost Metrostav, za technologickou právě ČKD Praha DIZ.

Kabeláž v tunelu Blanka

Kabeláž v tunelu Blanka

FOTO: Petr Janiš, Právo

ČKD Praha DIZ, která do Blanky dodala technologie, minulý týden vypracovala harmonogram objednávky a následné výměny poničených kabelů. Oprava by se podle společnosti měla protáhnout nejméně o osm měsíců. Stále ale není jasné, kdo práce zaplatí. Magistrát již oznámil, že výměnu platit nehodlá. Podle některých informací by práce mohly vyjít na stovky miliónů až na miliardu korun.

Blanka měla být původně otevřena v roce 2011. Poté vedení města termín několikrát odložilo, mimo jiné na jaro loňského roku, poté na prosinec a naposledy chtěli politici slavnostně pásku přestřihnout letos v dubnu. Podle údajů od ČKD Praha DIZ se ale strategická dopravní stavba neotevře dříve než na konci letošního roku.