Poslední vyřazené vozy už disponovaly moderní automatickou převodovkou a od roku 2008, kdy byly v rámci celkové opravy modernizovány, také elektronickým informačním systémem a klimatizovanou kabinou řidiče.

„Je to pro nás velmi nostalgická záležitost, protože tyto vozy jezdily nejdéle ze všech typů v rámci autobusové dopravy. V Praze sloužily přes třicet let a bylo jich dodáno takřka tisíc kusů,“ řekl generální ředitel DPP Jaroslav Ďuriš.

Díky turbodmychadlům šoféři proháněli škodovky

Tato vozidla byla oblíbená jak u cestujících, tak u řidičů. Potvrzuje to i dlouholetý řidič Viktor Souček. Pro něho byla Karosa B731 prvním z autobusů, se kterými začínal jezdit.

„V roce 1996 jsme na garáži Řepy dostali s parťákem vůz tohoto typu. Bylo mi čtyřiadvacet let a za volant jsem byl natěšený. Autobus byl naprosto skvělý, protože turbomotor už měl dostatečný výkon a tenkrát ty škodovky a žiguli se s tím v rámci možností a předpisů daly docela prohánět.“

První městské autobusy Karosa B731 s automatickou převodovkou byly dodány do pražského dopravního podniku v roce 1982 jako novinka tuzemského výrobce Karosa Vysoké Mýto. Poslední kusy DPP odebral v roce 1995, šlo o provedení s převodovkou ZF a motorem Renault MIHR. Celkem bylo do Prahy v letech 1982 až 1995 dodáno 987 kusů autobusů Karosa B731.

„Určitě je na nich odježděných spousta let. Hlavně to bývaly klasické mechanické převodovky, dneska jsou většinou všechno automaty, což znamená velký komfort, ale taková ta klasika, šoféřina, to už nebude. Takže určitě vzpomínky zůstanou,“ uzavírá Souček.