"Pro mě jako pro Pražana je to problém, ale v žádném případě nedám všanc bezpečnost provozu," řekl Nouza, který má v radě stavbu Blanky na starosti. Praha podle něj musí splnit zákonem předepsané zkoušky a postupy, jinak auta do tunelu nepustí.

ČKD Praha DIZ buduje mimo jiné velíny, bez nichž provoz v Blance začít nemůže. Nouza doplnil, že vedení Prahy s firmou intenzivně jedná a snaží se dokončení Blanky tlačit k co nejčasnějšímu termínu.

Projeli jsme v současnosti problematický tunel Blanka. Stavba je téměř hotova

Provoz v tunelu Blanka nemůže začít bez vybudovaných velínů.

FOTO: Novinky

O 4. říjnu jako plánovaném termínu otevření tunelu se dosud mluvilo neoficiálně. Spustit provoz v Blance ještě před volbami, které se uskuteční 10. a 11. října, by se hodilo vládnoucí TOP 09. Podle zdrojů z pražské politiky o to, aby TOP 09 slavnostně přestřihnout pásku nestihla, usilovali její političtí konkurenti.

Stavbu důležité dopravní stavby, která bude městskou pokladnu stát více než 36 miliard korun, schválila někdejší politická garnitura v čele s primátorem Pavlem Bémem (ODS). Náklady se ale v průběhu let zvýšily o několik miliard.

Současné vedení města tvrdí, že hledá zákonnou cestu, jak problematické faktury proplatit. Vede proto arbitráž se stavební firmou Metrostav, která je podle rozhodčího soudu povinna dokončit stavební část tunelu do konce září.