Kampaň nadace, která si klade za cíl přilákat občany České republiky k volebním urnám 23. a 24. května, má dvě fáze. Tou první bylo anonymní zveřejnění videoklipu, který se virálně rozšířil po sociálních sítích. Jedná se o fiktivní reportáž německé televize RTL, v níž reportér oznamuje, že Česká republika přišla díky liknavosti svých zástupců v europarlamentu o možnost získat část pobřežní oblasti v chorvatské Istrii.

KOMENTÁŘ DNE:

Jak probíhá Zemanova prezidentská nekampaň - se svoláním první schůze Sněmovny čekal až do nejzazšího možného termínu, vláda tak nejspíš požádá o důvěru až těsně před prvním kolem prezidentských voleb, píše Jiří Pehe. Čtěte zde >>

„Ten spot je prvním krokem naší kampaně,“ odtajnil ve čtvrtek autorství klipu ředitel nadace Open Society Fund Robert Basch. Zároveň oznámil, že v tentýž den začíná fungovat web Nasstat.cz, kde se lidé dozvědí „dobré a kvalifikované informace při rozhodování ve volbách do Evropského parlamentu“.

Na této stránce lidé najdou podrobné informace o kandidátech jednotlivých stran, volební kalkulačku, která má pomoci rozhodnout se, koho volit, nebo analýzu, která zevrubně uvádí, jak se čeští europoslanci ve svém zaměstnání v uplynulých obdobích činili.

„Tyhle kanály jsou on-line meeting pointem pro lidi, kteří hledají informace o Evropské unii a o volbách do Evropského parlamentu,“ shrnul Jan Pažin z kreativního studia Družina, které se na kampani podílí.