Přetrvávající potíže s rychlostí hlásí také úředníci z Olomouce, Mladé Boleslavi, Pardubic, Karviné a dále například z Českých Budějovic. Naopak zrychlení systému registrů zaznamenali v Jihlavě. Úterní zahájení provozu podle ČTK oslovených úředníků však žádné další komplikace neprovázely. V pondělí po ránu přitom zhruba hodinu systém nefungoval v Pardubicích, krátkodobé problémy se objevily i v Ostravě a v Praze.

"Registr vozidel od rána běží bez problémů," informovala mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. V pondělí se podle ní ve všech šesti pražských registračních pracovištích podařilo do systému zadat 1200 změn, což je číslo, které odpovídá běžnému provozu v novém registru. Podle vedoucího odboru dopravněsprávních agend pražského magistrátu Josefa Mihalíka se však ve starém systému dařilo vyřídit zhruba dvojnásobné množství žádostí.

Registr je funkční také v Jihlavě. V pondělí, kdy systém podle místních úředníků fungoval poprvé bez problémů, tam odbavili kolem 160 klientů. "Zdá se, že se systém zrychluje a začíná se blížit původnímu stavu, kdy jsme byli schopni odbavit až 200 klientů," řekl tamní vedoucí odboru Ján Tinka.

Peake chce audit

Vicepremiérka a stranická šéfka ministra dopravy Pavla Dobeše, Karolína Peake (LIDEM), již avizovala, že Funkčností registru vozidel, jeho cenou a formou zadání by se měl zabývat audit. Po Dobešovi prý navíc bude požadovat i vysvětlení některých personálních propojení registru. Dobeš sám poznamenal, že s případným auditem problém nemá.

Registr vozidel se s problémy potýká již od svého spuštění 9. července. Systém pro nový registr stál 37 miliónů korun a pro ministerstvo dopravy ho vyvíjela firma ATS-Telcom Praha. Dalších 32,4 miliónu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o sankce za nefunkčnost systému, který provázejí vážné problémy třetí týden od uvedení do provozu. Starý registr do konce června provozovalo ministerstvo vnitra.