Hlavní obsah

Pro hlas cokoliv. Politici krepčí, tančí u tyče, dělají DJ

4:17
4:17

Poslechněte si tento článek

Do voleb zbývají dva měsíce a nevyzkoušených triků, jak zaujmout voliče, už mnoho nezbylo. Politici se tak střídají v různých tanečních kreacích, ať už na poli, v kotli na koncertě, nebo u tyče. Hlavním cílem těchto počinů je podle experta na politický marketing Karla Komínka vyvolat u voličů pocit, že i politici jsou „jen lidi“.

Lídryně STAN Michaela Šebelová se voliče snaží zaujmout tancem s choreografem Zdeňkem Chlopčíkem.Video: Facebook/Michaela Šebelová

Článek

Lídryně STAN v Moravskoslezském kraji Michaela Šebelová pojala letní část kampaně jako „soutěž“ v tanci, takže své sociální sítě zásobuje videi, na kterých dovádí buď se svým manželem nebo profesionálním tanečníkem a dlouholetým porotcem StarDance Zdeňkem Chlopčíkem. Tanec pak předvádí i živému publiku, například v domově seniorů.

„V létě se lidé o politiku nezajímají. Proto je letní kampaň taková pohodová. Jako STAN děláme Dobrou kampaň, v jejím rámci jsme hráli i volejbal, nebo hráli na kytaru. Při kontaktní kampani rozdáváme štramberské uši,“ popsala Novinkám Šebelová.

V srpnu rozjede druhou řadu STAN Dance, na konci měsíce však kampaň celého hnutí zvážní a přejde do ostré fáze, v níž bude hlavním cílem seznámit voliče s programem.

Trdlování na hudbu v létě evidentně baví i její politickou konkurenci. Předseda ANO Andrej Babiš kvůli tomu vyrazil na festival Beats for love.

@andrejbabis

Poprvé v životě na Beats for Love 😍

♬ původní zvuk - Andrej Babiš

Voličům se však nebojí ukázat ani v situaci, kdy jej pokálel holub.

Při křepčení na hudbu se pak natočil i exministr pro místní rozvoj a bývalý předseda Pirátů Ivan Bartoš.

Ústecká jednička ANO a starostka Bíliny Zuzana Schwarz Bařtipánová k tanci partnera ani společnost nepotřebuje, vystačí si s tyčí. „Je to sport, je to tanec, je to pohyb, který miluji už takřka deset let. Strašně ráda předávám radost z něj i svým svěřenkyním,“ svěřila se na sítích se svou láskou k pole dance.

Foto: Facebook, Novinky

Jednička ANO Zuzana Schwarz Bařtipánová při svém tanci na tyči.

Kandidátka Stačilo! Petra Rédová naopak povolala k tanci muže hned dva.

Expert: Politikům nezbývá nic jiného

„Léto před volbami je pro politiky hluché období. Ale i v něm musejí dávat na sociální sítě příspěvky, protože když na nich dlouho nic nepublikujete, tak vám spadnou statistiky a dosah. Protože politici vědí, že musí zůstat v povědomí lidí, ale zároveň je teď nezajímají nějaké plánované reformy, tak jim nezbývá nic jiného než dělat tento odlehčený obsah,“ vysvětlil si motivaci politiků expert na politický marketing Karel Komínek.

Odlehčená forma komunikace jim má pomoci vykreslit se v očích veřejnosti jako „obyčejný člověk“. „Snaží se ukázat, že jsou jedni z nás,“ myslí si Komínek.

Žádný politik by však podle něj neměl překračovat hranici, za kterou už bude působit „trapně“. Tahle linie je ale jinde u premiéra Petra Fialy (ODS) a jinde u Andreje Babiše (ANO), který se v minulosti nechal zvěčnit i u venkovního pisoáru.

„V politické kampani se musí pracovat se značkou strany i značkou toho lídra,“ připomněl Komínek.

Strefování do Kovářové i DJ Coopka

Že si ze sebe v rámci kampaně dělají politici legraci, ukázala nedávno například místopředsedkyně Sněmovny za STAN Věra Kovářová, která vytasila svůj portrét v nadživotní velikosti s otevřenými ústy, do kterých mají zájemci házet míčkem.

Lidovec a lídr kandidátky Spolu v Olomouckém kraji Marian Jurečka (KDU-ČSL) voliče pozval do kuchyně, ale ukázal jim i to, jak to umí rozjet s basou na pódiu.

SPD vytáhla ve volbách klip, ve kterém se její lídři pohupují na reggae. „Možná nečekané, ale léto snese všechno,“ napsala strana.

To poslanec ANO Robert Králíček využil sychravé počasí k videu zevnitř domu. Voličům se natočil při cvičení ve střelbě.

Ministr dopravy a místopředseda ODS Martin Kupka se zase při startu letní kampaně postavil k mixážnímu pultu a přejmenoval na DJ Coopka.

Koncem léta však uvolněná atmosféra kampaně skončí. „Chystáme se 20. srpna zveřejnit náš program, kde ukážeme, jakým směrem se má Česko v klíčových tématech vydat. Samozřejmě, že pak kampaň nabere na obrátkách. Petr Fiala bude pokračovat ve své tour po České republice, jednotliví lídři regionů budou pořádat diskuze a setkání s voliči,“ popsal Novinkám Kupka.

„My ve Středočeském kraji se chystáme oslovit lidi na autobusových zastávkách i na nádražích,“ dodal.

Mladá ODS v létě na sociálních sítích spustila kampaň „Bez bizáru“, která na některé přešlapy jejich oponentů upozorňuje. „Politika podle nás nemá být bizár, má být věcná, a proto na opoziční bizáry upozorňujeme,“ řekl Novinkám předseda Mladé ODS Michal Chládek.

Výběr článků

Načítám