Článek
Turek chtěl usednout do jednoho z historických závodních vozů při doplňujícím programu před hlavními závody. „Stará auta mám rád a rád bych se v některém z nich svezl jako spolujezdec,“ přiznal Novinkám Turek. To mu ale ředitel závodu Regner neumožnil a automobil, v němž měl vyrazit v pozici spolujezdce, vyškrtl ze startovní listiny.
„Přijde mi to nedůstojné a nechceme se do těchto věcí zaplétat,“ řekl Novinkám Regner.
„Je pro nás nežádoucí, aby se na Barum Czech Rally ve Zlíně prezentovaly jakákoliv politická uskupení, které si zde snaží získat body. My s uskupením Motoristi sobě a s panem Turkem nesouhlasíme,“ doplnil Regner a zároveň zmínil nedávnou Turkovu aféru s jeho dvousetkilometrovou jízdou po české dálnici.
„Jede na dálnici a chlubí se, jakou rychlostí jede. Je to takové dětinské. A jestli to byl kdysi závodník, tak je to o to horší. Prostě nemám pro to slovo, na jaké úrovni nyní je. Myslím, že všichni závodní jezdci, kteří jezdí nyní po silnicích, tak když se s nimi svezete, tak řeknete, to je závodník, ale jede předpisově.“
Na otázku, co říká na to, že se na Barum Rally chtějí prezentovat podobná politická uskupení, Regner odpověděl: „Distancujeme se od nich. Využívat akce na to, že se budou prezentovat je velmi nevhodné. Nechceme se těmito věcmi zabývat. My máme sport a děláme sport. A ne nějakou politický show před volbami. Jsme apolitičtí.“

Filip Turek Vvpravo) u jednoho ze soutěžních historických vozů
Mezitím Turek sedal do jednoho z historických závodních vozů a nechal se fotit svými příznivci. Někteří z nich po něm pak chtěli autogram. „Chtěl jsem pana Turka a Motoristy podpořit, když jsem tu viděl pana Turka. Je to pro mne osobnost,“ řekl František Redl z Kroměřížska.
Motoristé se proti Regnerovu vyjádření o apolitičnosti vymezili tím, že na stránkách brožury o Barum Czech Rally dali prostor premiérovi Petru Fialovi (ODS). „Ano, to je pravda. Pan Fiala převzal nad Barumkou záštitu, protože všechny velké automobilové podniky chtějí někoho výše postaveného, kdo nad nimi převezme záštitu,“ vysvětlil Regner.
Dorazil Macinka i Barták
Motoristé sobě měli ve Zlíně během závodů agitační stánek. „Všiml jsem si ho, řešili nějakou petici o snížení daně. Podivil jsem se, že je to během závodů, ale nemyslím si, že by s tím měla Barumka cokoliv společného,“ řekl Novinkám Roman Veselý ze Zlínska.
„Proti tomu jsme nemohli zasahovat, je to na městských pozemcích. Takže my se akorát můžeme vyjádřit v tom smyslu, že s tímhle nesouhlasíme,“ pokrčil rameny Regner.

Filip Turek v jednom ze soutěžních historických vozů
Sami Motoristé, které kromě Turka při Barum Czech Rally reprezentoval ve Zlíně i předseda hnutí Petr Macinka a lídr Motoristů ve Zlínském kraji Jiří Barták, to viděli jinak. „Předpokládám, že tady můžeme získat taky nějaké příznivce,“ potvrdil Novinkám Barták.
„Jde o nepřímou součást agitace s tím, že se pohybujeme ve veřejném prostoru. Neberu to jako cílenou akci, ale je nás tady hodně. Příznivce tady máme, ale není to záměr. Lidé nás znají,“ sdělil Turek Novinkám.