Hlavní obsah

Univerzita Karlova představila nový propagační styl ve znamení svatováclavské koruny

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha
Aktualizováno

Univerzita Karlova (UK) v Praze představila v pondělí své nový propagační vizuální styl v podobě stylizované svatováclavské koruny doplněné nápisem s názvem školy, variantou je logo se zkratkou UK. Nový styl se bude využívat v propagačních materiálech školy. K reprezentačním účelům bude dál sloužit současné logo s vyobrazením historické pečeti.

Nová propagační identita Univerzity KarlovyVideo: Univerzita Karlova

 
Článek

Vysoká škola to oznámila na svém webu. Nové logo univerzita odhalila v den zahájení akademického roku.

„S ohledem na potřebu moderní, efektivní a sjednocující primárně vnější komunikace Univerzity Karlovy zavádíme nově tzv. Jednotný propagační vizuální styl UK, který doplňuje stávající grafickou prezentaci UK, jejíž použití je vhodné spíše pro více formální účely,“ uvedla škola.

„Vzniká tak ucelený koncept prezentace, neboť Jednotný propagační vizuální styl UK lze pochopitelně kombinovat se stávajícími vizuály fakult a dalších součástí včetně kombinovaného užití znaku UK,“ vysvětlila univerzita.

Univerzita Karlova se vešla do pětistovky nejlepších vysokých škol světa

Věda a školy

Současnou historickou pečeť bude na některých dokumentech nahrazovat stylizovaná svatováclavská korunka v červené barvě jakožto nejvýznamnější součást českých královských korunovačních klenotů.

V novém propagačním stylu je rovněž upravené písmo, kterým je vyvedený nápis s názvem instituce. Použita je modrá barva a font, který svým patkovým zakončením liter odkazuje na písmo v reprezentačním logu školy a zároveň na gotickou tradici písma ze znaku UK.

Nová konstrukce písma má umožnit bezchybnou čitelnost i v menších formátech.

Cena za vytvoření stylu? 425 000 Kč

Autorem nového propagačního vizuálního stylu je studio AUTORITY a jeho kreativní ředitel Jan Pilík, sdělil na dotaz ČTK mluvčí vysoké školy Václav Hájek. Cena za vytvoření stylu podle něj byla zhruba 425 tisíc korun.

„Univerzita má k dispozici mj. grafický manuál, šablony pro propagační linii svých 17 fakult, šablony pro webové rozhraní a sociální sítě a návrhy užití na propagačních předmětech,“ doplnil mluvčí.

„Primárním důvodem pro vznik propagačního vizuálního stylu byla zejména vizuální roztříštěnost Univerzity Karlovy. Na UK v současné době existuje několik stovek různých log, ať už vhodných k reprezentaci nebo propagaci, ovšem řada z nich je bez vazbu na Univerzitu Karlovu. Univerzita tak byla jednou z mála takto velkých institucí s mnoha dílčími součástmi, a to nejen v ČR, ale i v evropském kontextu, která neměla dosud rozumný jednotný komunikační brand,“ řekl prorektor UK Martin Vlach.

Propagační vizuální styl je primárně určený pro komunikaci směrem k uchazečům o studium, absolventům, studujícím a široké veřejnosti. Používat se bude při prezentaci univerzity na veletrzích vzdělávání či propagačních a popularizačních akcích. Historický znak bude používaný především pro formální komunikaci, tedy např. na diplomech a na úřední korespondenci, informoval prorektor.

Filozofické fakulty chystají na 17. října stávku

Věda a školy

Může se vám hodit na Firmy.cz: Univerzita Karlova

Reklama

Výběr článků

Načítám