Hlavní obsah

Ministerstvo školství připravuje plán doučování. Na dva až tři roky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Nerovnosti vzniklé ve vzdělávání kvůli výuce na dálku se podle ministra školství Roberta Plagy (za ANO) budou vyrovnávat doučováním další dva až tři roky. Ministerstvo připravuje plán, který by měl zahrnovat letní doučovací kempy i další vzdělávání ve školách či v kroužcích. Plaga na to chce získat miliardy korun z evropských zdrojů. MŠMT se chystá přesný plán zveřejnit příští týden.

Foto: Petr Horník, Právo

Ministr školství Robert Plaga.

Článek

Šéf školského resortu o plánu hovořil na středeční konferenci Univerzity Karlovy s názvem „Rok s covid-19. A jak dál“. Možnost plošného opakování ročníku ve školách Plaga znovu vyloučil.

Podle jeho vyjádření v současnosti už pro vyrovnání rozdílů mezi dětmi z výuky na dálku nestačí plánované letní příměstské tábory, jaké se konaly loni v létě.

„V této chvíli jsme v nějakém recovery plánu (plánu obnovy), který musí být na dva až tři roky,“ prohlásil.

Ministerstvo školství rozeslalo školám návod k poskytování doučování pro žáky

Věda a školy

Akční plán by podle něj měl zahrnovat vedle příměstských letních táborů i masivní podporu doučování ve školách a organizacích pro neformální vzdělávání. „Nejen z národních prostředků, ale i z evropských – právě na tyto věci požaduji evropské zdroje ve vysokých řádech miliard, protože to je skutečně palčivý problém,“ zmínil.

V nejbližších dnech, zřejmě příští týden, podle něj MŠMT přípravu materiálu dokončí a plán vyhlásí.

Plaga: Některé děti udělaly naopak značné pokroky

Nedostatečný rozvoj některých dětí v důsledku distanční výuky se podle Plagy ale skutečně nedá řešit plošným opakováním ročníku. Poukázal na to, že rodiny ke vzdělávání přistupují různě, takže některé děti udělaly v současnosti velké pokroky.

„Žáky, kteří zůstali pozadu, by měla vytipovat samotná škola a v dalších letech jim poskytnout různé doučovací aktivity,“ řekl.

Plošné opakování celého školního roku nedává smysl, tvrdí Plaga

Věda a školy

„Plošné opakování ročníku nedává smysl. Musí se posoudit distanční příběh... Tím, kdo ví, jak dítě pracuje a zda má opakovat, nemůže být ministerstvo školství, ale musí to být učitel,“ konstatoval nedávno.

10 000 žáků zřejmě zcela mimo vzdělávání

Podle zjištění České školní inspekce se za celý rok epidemie nepodařilo do distančního vzdělávání vůbec zapojit kolem 10 tisíc žáků. Přibližně 50 tisíc se jich ještě na začátku tohoto roku z důvodu nedostatečného technického vybavení učilo na dálku bez zapojení přímo do online výuky.

Deset tisíc žáků se do online výuky vůbec nezapojilo

Věda a školy

Problém s dětmi v sociálně vyloučených lokalitách by se podle Plagy měl do budoucna řešit i pomocí terénních pracovníků. „Bude na to potřeba hodně peněz,“ poznamenal.

MŠMT: Školy se mají snažit do výuky na dálku zapojit všechny děti

Věda a školy

Znevýhodnění nemají při výuce na dálku dost podpory, upozorňuje odbornice. Zapojila by asistenty

Věda a školy

Souhlasně se vyjádřili předseda Asociace ředitelů základních škol Michal Černý a předsedkyně Asociace ředitelů gymnázií Renata Schejbalová. Podle ní se do pomoci dětem, které se neúčastní vzdělávání, musí zapojit i orgány sociálně-právní ochrany dětí.

Plaga: Důvodem pro návrat žáků do škol nemá být práce rodičů

Domácí

Plaga také zopakoval, že termín návratu dětí do škol musí rozhodnout ministerstvo zdravotnictví. „Já bych si přál, aby to bylo ještě v měsíci dubnu,“ uzavřel.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám