Článek
Podobně jako další japonské firmy i autoškoly se potýkají se snižováním japonské populace. "Ve srovnání s předchozími lety je nyní složitější získat nové zákazníky," říká šéfka jedné z tokijských autoškol Aki Takahašiová, podle níž počet lidí, kteří se v metropoli ucházejí o řidičský průkaz, v posledních 20 letech klesl o polovinu, zatímco množství autoškol se nijak výrazně nezměnilo.
"Domníváme se, že s cenami již o moc níž jít nemůžeme, tak rozšiřujeme naše služby," dodává. Zákazníci její školy Musaši Sakai, která má ročně přes 5000 úspěšných absolventů, si mohou vybrat z nadstandardních služeb, jako je manikúra či havajská masáž a aromaterapie, které přispívají k uvolnění řidičů. Většina služeb je v souladu s obchodní strategií firmy zaměřena na ženy.
Přestože většina řidičských adeptů jsou vysokoškoláci ve věku kolem 18 let, snaží se škola přilákat i rodiče nabídkami bezplatného hlídání dětí.
Autoškola Kojama kontruje lekcemi řízení na dálnici ve vozech BMW a na motocyklech Harley-Davidson. Mezi službami má i výuku vedenou v angličtině či ve znakové řeči.
Počet obyvatel Japonska v posledních dvou letech klesal a předpokládá se, že při pokračování současného trendu se japonská populace zmenší v příštích 50 letech o třetinu, píše agentura Reuters.