Hlavní obsah

Generace Z a mileniálové v Česku se bojí vysokých životních nákladů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nedávno zveřejněná studie, vypracovaná nadnárodní poradenskou společností Deloitte, zjišťovala, jaké jsou nároky mladých lidí na pracovní prostředí a jaká témata řeší a obávají se jich. Znovu se ukázalo, že mladí v Česku i napříč světem si cení dobré firemní kultury, flexibility a nároků na udržitelnost.

Článek

Výraz mileniálové (nebo též generace Y) se vžil pro generaci narozenou zhruba mezi lety 1983 a 1995, zatímco pojem generace Z (Gen Z) označuje mladé lidi narozené mezi lety 1996 a 2009. Přesný přelom, který by ale mileniály a tzv. zetkaře odděloval, není a obě skupiny se tak i s dalšími generacemi prolínají.

Každoroční průzkum prováděný ve 44 zemích světa také potvrdil, že vysoké životní náklady výrazně brání mladým lidem v plánování budoucnosti.

Týká se to především nákladů na bydlení, které za největší aktuální problém označilo 35 procent Čechů z generace Z a 45 procent českých mileniálů. Téměř polovina zástupců obou skupin navíc věří, že pokud se v příštím roce stav ekonomiky nezlepší, bude pro ně skoro nemožné založit rodinu či pořídit si dům.

Studenty velké korporáty příliš nelákají, zajímá je kariéra i rodina

Věda a školy

Neobávají se nezaměstnanosti

Oproti zbytku světa ale výrazně méně mladých Čechů žije od výplaty k výplatě. Zatímco aktuálně v České republice takto žije 37 procent zástupců Gen Z a 34 procent mileniálů, v globálním průměru se jedná o více než polovinu mladých.

Dobrou zprávou zůstává, že na rozdíl od svých vrstevníků v zahraničí se mladí Češi neobávají nezaměstnanosti.

Rostoucí cena životních nákladů, která se týká především bydlení, odpovědnost k životnímu prostředí a balanc mezi pracovním a osobním životem - to jsou témata, která nejvíce zajímají zástupce mladé generace působící na pracovním trhu.

Významná část z nich dále uvádí jako problém stres, který po většinu času cítí v souvislosti s velkou pracovní zátěží a s obavami o osobní finance či o blaho svých blízkých.

Generace Z plýtvá potravinami nejčastěji. Vědci řeší, co s tím

Věda a školy

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám