Hlavní obsah

Maxar zveřejnil satelitní snímky poškozeného Kerčského mostu

Americká společnost Maxar zveřejnila nové satelitní snímky Kerčského mostu, který spojuje Rusko s okupovaným Krymem. Sobotní exploze na něm způsobila dopravní chaos. Některé snímky navíc odhalily škody i ve zbývajících dvou pruzích, které se nezřítily.

Satelitní záběry na Kerčský most a kolony aut v jeho okolíVideo: Reuters

 
Článek

Ze satelitních záběrů je patrné, že na mostě pokračují opravy železničního i silničního mostu.

Na dalších snímcích přímo z místa oprav je vidět poškození zbývajících dvou pruhů silničního mostu. Ty se sice následkem výbuchu nezřítily, je ale viditelné, že nejsou stabilní.

Video ukazuje poškození Kerčského mostu

Válka na Ukrajině

Na mostě mezitím pokračuje doprava, kolem stavařů tak leckdy projíždějí osobní auta do hmotnosti 3,5 tun. Těžší prostředky musí využít k přepravě trajekty.

Kolony se tvoří u osobních i nákladních aut. Zatímco v pondělí cestující z Krymu museli ve 22kilometrové koloně strávit až půl dne, v případě kamionů je situace ještě horší, na trajekty čekají až čtyři dny.

Foto: Reuters

Satelitní záběry na fronty u Kerčského mostu

Ruskem dosazený správce Krymu Sergej Aksjonov agentuře Interfax řekl, že by trajekty měly zajistit přepravu zhruba po dobu měsíce a půl, než bude most opraven.

V provozu jsou aktuálně jen čtyři trajekty, další dva by měly přibýt v pátek ráno.

„Na Krymu čeká na převoz 900 kamionů. Za optimálního počasí se každý trajekt musí čtyřikrát otočit, aby provoz fungoval v konstantním režimu. Celkem musíme přepravit 200 kamionů denně,“ uvedl Aksjonov.

Čtyřdenní čekání na trajekt

Podle řidičů čekajících na převoz ale mnoho nákladních aut přepravováno trajekty není. Alternativou by tak mohla být objízdná cesta přes Mariupol, tou se ale řidiči vydávat nechtějí. Především kvůli obavám z bezpečnosti.

Rusové odjíždějí z Krymu. Kolona před Kerčským mostem dosáhla 22 kilometrů

Zahraniční

„Mé pneumatiky jsou ve špatném stavu, nevydržely by cestu přes Mariupol. Kdybych si tam pneu ještě víc poškodil, zůstanu tam trčet. Další problém je bezpečnost. To je důvod, proč nejezdíme přes Mariupol. Některým dochází nafta, jiným peníze. Jsme na cestě už dlouho,“ řekl Makšarip Kočubarov, jeden z ruských řidičů.

Vzhledem ke koloně a počtu trajektů úřady obeznámily řidiče s tím, že na převoz budou čekat až čtyři dny. „Od 9. října jsem se neposunul ani o metr,“ potvrdil řidič Alexandr Saljuk.

„Podle mých informací za den trajekt převeze tak 20 až 40 vozidel. Ale nikdo z nás netouží jet přes Mariupol,“ dodal další řidič Andrej Michajlov.

Reklama

Výběr článků

Načítám