Hlavní obsah

Skupinka přátel proměnila hasičský vůz na food truck s burgery. Netradiční projekt slaví úspěch

2:26
2:26

Poslechněte si tento článek

Skupina tří přátel strávila 20 měsíců a investovala 40 tisíc liber (přes milion korun) do přestavby starého hasičského vozu na originální food truck. Nápad přišel po návštěvách festivalů, kde si všimli, že zajímavé vozy přitahují větší pozornost, a dnes ten jejich baví zákazníky po celém Londýně.

Z hasičského vozu udělali food truckVideo: AP

Článek

Za originálním nápadem stojí pětatřicetiletý Niall Seymour, sedmatřicetiletý Lee Syndercombe a čtyřiatřicetiletá Anne-Lise Costergová. „Byl to prakticky hodně náhodný nápad. Říkali jsme si, že by bylo fajn mít nějaký vedlejší projekt mimo naši práci,“ svěřil se agentuře AP Niall Seymour z Londýna.

„Na různých festivalech jsme si všimli, že burger vany a food trucky postavené na zajímavém vozidle přitahují více lidí. Řekli jsme si: ‚Co přitahuje víc pozornosti než hasičský vůz?‘ Blikající světla a velká červená karoserie jsou opravdu nápadné,“ vysvětlil vznik nápadu Angličan.

Trio našlo bývalý vůz Dorset & Wiltshire Fire Service na facebookovém tržišti a v září 2023 za něj zaplatilo šest tisíc liber (cca 168 tisíc korun). Následovala náročná přestavba – odstranění velké nádrže na vodu, zvýšení střechy či prodloužení karoserie pro kuchyňský prostor.

Celkem v přepočtu investovali přes milion korun, což zahrnovalo i řešení administrativy: vůz musel být přeregistrován jako food truck a získat speciální pojištění, protože technicky spadá mezi nákladní vozidla.

„Byla to naprostá noční můra,“ přiznává Seymour. „Hasičské vozy nejsou pro tyto účely vůbec vhodné. Museli jsme překonat spoustu překážek. Ale nakonec to vyšlo a stále to vypadá jako hasičský vůz, což jsme chtěli.“

Foto: AP

Je libo burger z hasičského vozu? V Londýně to není problém.

Slaví úspěch

Od letošního května, kdy zahájili provoz, truck přitahuje pozornost na festivalech, svatbách, narozeninových oslavách i sportovních akcích. „Největším problémem na začátku bylo, že si lidé mysleli, že je to skutečný hasičský vůz, a ne místo, odkud se podávají burgery,“ sdělil Angličan.

Podnikání se jim ale rychle rozjíždí – o vůz je zájem nejen mezi rodinami s dětmi, ale i mezi dospělými, včetně skutečných hasičů. Trojice kamarádů tak doufá, že ze zábavného vedlejšího projektu se stane plnohodnotný byznys a že jednou opustí svá běžná zaměstnání.

„Vařit jídlo, které lidé milují, je skvělá odměna. Nečekali jsme, že bude o náš truck takový zájem. Neustále dostáváme pozvánky na různé akce a zájem pořád roste,“ uzavřel Niall Seymour.

Související témata:

Výběr článků

Načítám