Článek
• rozhovor s Dužanem Duongem, režisérem snímku Letní škola, 2001, vůbec prvního filmu českého režiséra vietnamského původu; jaká kulturní, sociální a jazyková propast vznikla mezi první a druhou generací českých Vietnamců, proč se už dnešní vietnamské děti příliš neliší od těch českých – a jaký je vietnamský smysl pro humor?
• text Friedricha Emanuela Fischera o celovečerním debutu slovenské režisérky a scenáristky Kataríny Gramatové Nahoře nebe, v dolině já; snímku, který s citem propojuje sociální realitu „hladových dolin“ Slovenského rudohoří s univerzálním bildungsrománovým příběhem dospívajícího chlapce

Z filmu Nahoře nebe, v dolině já
• recenzi Aleše Palána na výstavu František Tichý: Muž na napjatém laně, která je k vidění v Galerii výtvarného umění v Chebu; co obrazy prozrazují o svém autorovi, významném českém malíři, „prchlivci věčně nespokojeném sám se sebou“, který rád maloval kejklíře, akrobaty či houslistu Paganiniho?
• sloupek Zuzany Kultánové inspirovaný letní četbou foglarovek; proč je tajemný Vont Široko nejen „ztělesnění temných zákoutí dětství“, ale i ninja, Pérák, parkourista a freerunner, který by se v dnešní době možná stal rapperem s tajemným symbolem vytetovaným na čele?
• krátké glosy o dvou knihách; knižním interview Hovory s Bedřichem Loewensteinem a románu Elizabeth O’Connor Velrybí pád