Hlavní obsah

RECENZE: Past na diváky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Detektivní hru Agathy Christie Past na myši uvedlo pražské Divadlo na Vinohradech jako první premiéru sezony. Titul se zde kupodivu hraje poprvé, ačkoli od roku 1947 se hry Agathy Christie objevily na české scéně ve více než sto nastudováních. Momentálně se hrají i v Plzni, Liberci a Českých Budějovicích.

Foto: Petr Chodura

Regina Rázlová jako nesnesitelná paní Boylová

Článek

Past na myši je výjimečným divadelním fenoménem, od své premiéry v roce 1952 neopustila londýnské jeviště, takže v listopadu oslaví pietně udržovaná inscenace sedmdesáté narozeniny, samozřejmě s nutnou hereckou obměnou.

Stala se londýnskou pamětihodností stejně jako Big Ben nebo Tower Bridge.

Obecná obliba detektivek je srovnatelná snad jen s luštěním křížovek, hojně z ní těží i televizní seriály, včetně stále reprízovaného Hercula Poirota. V případě divadelních her Agathy Christie jde však dnes už víc než o adrenalinovou honbu na vraha o zábavný žánrový obrázek s dobře napsanými hereckými příležitostmi.

Neplatí to ale až tak o Pasti na myši, jež nezapře svůj rozhlasový původ a ne všechny postavy jsou jevištně dostatečně efektní.

Vinohradská inscenace sází proto spíš na podívanou zasazenou do realistické dekorace poskytující potěšení pohledem na solidní nábytek a neméně solidní herecké výkony.

Z nich první polovině suverénně vládne Regina Rázlová jako paní Boylová, s ironickým nadhledem skvostně vystavěná postava nesnesitelné i okouzlující dámy. Excentričnost svých postav si užívají i Petr Matyáš Cibulka coby neurotický Christopher Wren a Otakar Brousek ml. v roli podivínského Paraviciniho.

V druhé polovině však inscenace citelně ztrácí tah a trochu nudně se vleče k předvídatelnému rozuzlení. Bouřlivý ohlas sobotní premiéry nicméně potvrzuje, že vinohradská scéna získala divácký titul a že tato „past na diváky“ stále funguje.

Agatha Christie: Past na myši
Překlad Pavel Dominik, režie Jan Burian, scéna Martin Černý, kostýmy Barbora Maleninská, hudba Ondřej Brousek. Premiéra 15. října v Divadle na Vinohradech, Praha.
Hodnocení: 70 %

Může se vám hodit na Firmy.cz: Divadlo na Vinohradech

Reklama

Související články

RECENZE: BOOM vol. 2: Od mobilu k objetí

Inscenaci BOOM vol. 2 uvádí soubor Cirk La Putyka v prostoru Jatka78 v pražských Holešovicích. Kromě českých umělců se jí účastní i studenti Kyjevské akademie...

Výběr článků

Načítám