Článek
Na album zařadila texty Karla Hlaváčka, jenž je předním představitelem tuzemského symbolismu a dekadence v poezii. K symbolismu je řazen i Antonín Sova ovlivněný výtvarným impresionismem. Právě jeho zhudebněná báseň Do jezer stíny lesů byla vybrána na singl, který se dostal do čela hitparády Radia 1.
Načeva také na albu přiblížila málo známou postavu Irmy Geisslové. I když v její tvorbě převažovaly veršovány pro děti a provinční próza opěvující železnici, její úsporná intimní lyrika má blízko k symbolismu a hlavně k dekadenci než lumírovskému parnasismu. Libuje se v nočních krajících a obrazech zmaru a podzimu, přičemž lásku spojuje na základě životních zkušeností se smrtí.
Na desku také zařadila dvě básně Williama Blaka v originále.
Hudbu vytvořil britský elektronik Tim Wright a pohybuje se mezi elektronickou taneční hudbou a noisem. Album bylo natočeno v Anglii, za mixážním pultem stál Simon Davey, který spolupracuje s Björk, Mobym nebo Chemical Brothers.