Hlavní obsah

Die Antwoord měli tlak, Tommy Cash přijel s lacinou show. Festival Metronome Prague se pomalu rozjel

2:56
2:56

Poslechněte si tento článek

Dva dny má za sebou hudební festival Metronome Prague. Probíhá na pražském Výstavišti v Holešovicích, v areálu, který je co do rozlohy menší, než byl loni. I tak se ale čeká na větší počet diváků a také pořádný hudební zážitek ze zahraničí. Die Antwoord ani Tommy Cash, hvězdy pátečního programu, ho nepřinesli.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Die Antwoord byli provokativní. Vlevo Ninja, vpravo Yolandi Visser

Článek

Jihoafričtí Die Antwoord byli nicméně provokativní a výbušní. Od roku 2008 rozhazují do hudebního světa svou fúzi rapu a raveu a dnes jsou v tom velmi zkušení. Na pódiu kralují rappeři a občas i zpěváci Ninja a Yolandi Visser. Ten první je šéf, chlapák s výrazem drsňáka, ta druhá je neposedné upištěné stvoření, které svým vysoko položeným hlasem zprvu umělecky šokuje, po půlhodině ale jen otravuje.

Od mixážního pultu je jistí DJ Hi-Tek. Ten zaujal především vtipnou maskou, v níž vyrukoval na scénu, stejně tak přehrávanými hereckými etudami v momentech, kdy zůstal na pódiu sám, neboť si dva protagonisté zrovna mimo ně upravovali kostým.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Yolandi Visser svým hlasem nejprve šokovala, potom otravovala.

Filozofie Die Antwoord se točí kolem jihoafrického hnutí zef, o němž zpěvačka Yolandi Visser řekla, že znázorňuje to, když je člověk chudý, ale přitom se chová, jako by nebyl. Při nápadité pódiové prezentaci kapela využila rovněž občasné vstupy tanečníků a překvapivou image.

Její vystoupení přineslo závan hudební moderny i žánrového hledačství. Postupem času mu nicméně tlak, který zprvu měl, došel a s blížícím se závěrem to byla jenom taneční párty.

Pořád to ale bylo zajímavější vystoupení než to, které na pražském festivalu provedl třetí z letošní Eurovize, estonský hudebník a rapper Tommy Cash. Na pódiu byl jen se svým dýdžejem, jenž měl bohužel neustálou potřebu do hudebních podkladů, které obsahovaly i zásadní část pěveckých linek, halekat, co hůře, i tu a tam falešně pozpěvovat.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Tommy Cash měl ze svého vystoupení evidentně potěšení.

Jednotlivé písničky tvořily nijak nápadité taneční rytmy, které se obvykle zvrtly v prosté halekačky, takže letošní eurovizní Espresso Macchiato vyhlíželo aranžérsky a svým vystavením jako jediná trochu smysluplná píseň.

Byla zařazena jako přídavek a rozbitá tím, že dýdžej tvrdošíjně stahoval a zkresloval některé pasáže v domnění, že si publikum rádo v tichu přicházejícího večera písničku zapěje. Tenhle kalkul mu ale moc nevyšel.

Foto: Stanislava Benešová, Novinky

Tommy Cash před svým publikem

Tommy Cash v podstatě na pódiu nemusel být. Moc nezpíval, leckdy se ani neobtěžoval to předstírat, na velké pódium svými tanečními a hereckými schopnostmi nestačil, pohybově toho moc nepředvedl, žádná poselství lidstvu mezi písněmi nevyslal, a tak kdyby místo sebe zaslal pořadatelům festivalu výběr svých skladbiček na USB disku s tím, ať ho pustí, vyšlo by to prakticky nastejno. Jeho show byla laciná.

Ve čtvrtek, kdy festival začal, zaujal koncertní křest nového alba Michala Prokopa a kapely Framus Five nazvaného Ostraka. Namísto Jasné páky dorazila skupina Vltava a zajímavý byl set Moniky Načevy a Vojtěcha Procházky.

Do areálu zatím dorazilo několik tisícovek diváků, přičemž zvýšený divácky nápor se očekává v sobotu večer, kdy se představí Brit Rag’n’Bone Man a Kanaďanka Alanis Morissetteová.

Související témata:
Tommy Cash
Die Antwoord

Výběr článků

Načítám