Hlavní obsah

Walmartu pomáhá v boji za lepší ceny umělá inteligence

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Bentonville (Arkansas, USA)

Americký maloobchodní řetězec Walmart využívá při jednání se svými dodavateli umělou inteligenci (AI). Chatbot od společnosti Pactum AI nahradil lidský nákupčí tým, díky čemuž maloobchodní řetězec údajně dosahuje nižších cen. Pracovníci Walmartu pouze seznámí software s rozpočtem a svými požadavky, všechnu komunikaci s dodavateli si pak vezme na starost AI.

Foto: John Gress, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Díky robotickému vyřizování smluv Walmart ušetřil průměrně tři procenta. I když agentura Bloomberg informovala o využití umělé inteligence až nyní, obchodní řetězec ji nasadil již na konci roku 2021. Společnost tvrdí, že úspěšnost uzavírání obchodů s dodavateli dosahuje přibližně 68 procent.

Navzdory tomu Walmart nevěří, že by umělá inteligence mohla zcela nahradit lidské vyjednavače. Tuto technologii používá spíše ke snadnějšímu a efektivnějšímu uzavírání smluv, které nemusí být dostatečně velké na to, aby si na ně vyčlenil větší či menší objem času nákupní manažer.

Umělá inteligence si vymyslela rozhovor se Schumacherem. Trest přišel záhy

Internet a PC

Slevy i platební podmínky

Software společnosti Pactum AI dokáže jednat o širokém spektru problémů včetně slev, platebních podmínek a cen jednotlivých produktů.

„V podstatě jen zadáme požadavky a umělá inteligence zařídí výsledek,“ uvedla k nasazení chatbota viceprezident pro mezinárodní aktivity Darren Carithers. Podle něj se navíc doba vyjednávání o cenách zkrátila z měsíců na dny.

Agentura Bloomberg však poznamenala, že využití umělé inteligence v obchodním procesu může mít i určité nevýhody. Například chatbot nemusí být schopen rozpoznat a vyřešit složitější problémy, které vyžadují lidskou kreativitu a empatii. Někteří lidé navíc preferují osobní kontakt a vztahy při jednání o obchodních podmínkách.

V každém případě je využití umělé inteligence v obchodě stále velmi zajímavé téma a bude se jistě dále rozvíjet a zdokonalovat. Jak se technologie bude vyvíjet v budoucnosti a jaký bude mít vliv na obchodní procesy, zůstává tedy otázkou.

Fenomén jménem ChatGPT

Umělá inteligence se dostala do středu pozornosti s rozvojem ChatGPT. Tento chatovací systém dokáže generovat různé texty včetně článků, esejí, vtipů a poezie na základě jednoduchých dotazů. ChatGPT se učí odpovídat na podněty uživatelů a podobně jako lidé se učí na základě velkého množství dat.

V březnu 2023 byl zpřístupněn pokročilejší model umělé inteligence GPT-4. Ten je schopen poskytovat bezpečnější a užitečnější odpovědi a připravit půdu pro šíření technologií podobných lidem.

Webovou aplikaci nabízí OpenAI zdarma, platí to však pouze pro starší verzi chatbota GPT-3.5. Pokročilejší umělou inteligenci GPT-4 mohou využívat pouze majitelé předplatného. To vyjde případné zájemce na 20 dolarů měsíčně, tedy v přepočtu zhruba na 453 Kč.

Za ChatGPT stojí start-up OpenAI, který financuje společnost Microsoft.

Umělá inteligence porazila nejlepší fotografy. A nikdo si toho nevšiml

Software

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám