Hlavní obsah

Twitteru se nedaří, přesto nabídne tvůrcům podíl z reklamy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Majitel Twitteru Elon Musk si sice stěžuje, že firma není v dobré kondici, a proto si musí utáhnout opasek, přesto se chce o příjmy z reklamy rozdělit s některými tvůrci. Nabídka se ale bude vztahovat pouze na ověřené uživatele, tedy na majitele předplatného. Upozornila na to agentura Reuters.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Logo firmy Twitter a tvář jejího majitele Elona Muska

Článek

Podle Twitteru budou mít tvůrci obsahu nárok na podíl z příjmů z reklam, které se objeví v jejich odpovědích.

Nabídka ale podle agentury Reuters neplatí pro všechny. Pro získání odměny musí být tvůrci ověřenými uživateli s minimálně 15 miliony zobrazení svých příspěvků v každém z posledních tří měsíců a musí mít aktivní platební účet u služby Stripe.

Za pět dní 100 milionů uživatelů. Klon Twitteru je naprostý hit

Software

Twitter se tedy tímto krokem snaží nalákat více populárních tvůrců obsahu na svou sociální síť, což by mu následně mohlo zajistit i vyšší návštěvnost fanoušků, které si tito tvůrci přetáhnou z jiných platforem.

Zkraje letošního roku už firma umožnila uživatelům nabízet placené předplatné svého obsahu na Twitteru. To však k dramatickému zvýšení příjmů této sociální sítě nevedlo, protože po dobu celého roku se Musk rozhodl předávat tvůrcům veškeré příjmy z předplatného, a to dokonce i bez jakýchkoliv poplatků za platební brány.

Twitter přišel o téměř polovinu tržeb

K rozdělení příjmů z reklam s tvůrci se Twitter odhodlal i navzdory tomu, že jeho finanční bilance není příliš dobrá. „Stále máme záporný peněžní tok kvůli zhruba 50% poklesu příjmů z reklamy a velkému dluhovému zatížení. Potřebujeme dosáhnout kladného peněžního toku, než budeme mít luxus myslet na cokoliv jiného,“ prohlásil na konci minulého týdne Musk na Twitteru.

Právě kvůli negativním hospodářským výsledkům začal Musk už vloni masivně propouštět. Masivní propouštění multimiliardář v minulosti ospravedlňoval úbytkem inzerentů v loňském roce, protože právě z inzerce má sociální síť drtivou většinu příjmů. Twitter se kvůli tomu dostal do velké ztráty.

Podle Muska má Twitter nyní pouze 1500 zaměstnanců, což je výrazně méně než před rokem, kdy jich měl téměř 8000. Kvůli tomu se na síti častěji objevují dezinformace, projevy nenávisti a další nežádoucí obsah.

Velcí inzerenti zajišťující prostřednictvím reklam asi 90 procent příjmů Twitteru kvůli tomu už inzerci v minulosti stopli. Patří mezi ně společnosti Pfizer, General Motors, Volkswagen či Apple. Musk se nicméně nechal již dříve slyšet, že například společnost Apple reklamu obnovila.

Musk v minulosti rovněž uvedl, že Twitter podle jeho odhadů letos dosáhne tržeb ve výši tří miliard dolarů. V roce 2021, tedy ještě za bývalého vedení, přitom společnost dosáhla tržeb ve výši 5,1 miliardy dolarů.

Twitter pod taktovkou Muska přišel o téměř polovinu tržeb

Internet a PC

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám