Hlavní obsah

Prodej aktivit TikToku v USA se zatím odkládá

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

New York

Plánovaný prodej amerických aktivit čínské aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok firmám Oracle a Walmart byl zatím odložen na neurčito. Nový americký prezident Joe Biden hodnotí snahy předchozí vlády o řešení potenciálních bezpečnostních rizik, která mohou představovat čínské technologické společnosti. Napsal to list The Wall Street Journal (WSJ).

Foto: Uncredited, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

Vláda bývalého prezidenta Donalda Trumpa tvrdila, že TikTok představuje bezpečnostní riziko, protože čínská vláda může získat údaje o amerických uživatelích aplikace, což ale TikTok popíral.

TikTok jedná s americkými podniky Walmart a Oracle od září. Podle návrhu by se aktivity TikToku v USA měly stát součástí nově vytvořeného podniku, který by byl ve vlastnictví Oraclu a Walmartu a stávajících amerických investorů společnosti ByteDance, což je čínská mateřská firma TikToku. Přesun aktivit do nového subjektu má zabránit úplnému zákazu používání TikToku v USA, kde má více než 100 milionů uživatelů.

TikToku roste konkurence v Hongkongu. A investoři šílí

Software

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám