Hlavní obsah

TikToku roste konkurence v Hongkongu. A investoři šílí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Hongkong

Cena akcií technologické společnosti Kuaishou Technology se při svém pátečním debutu na burze v Hongkongu více než zdvojnásobila, tento provozovatel sociální sítě pro krátká videa se tak stal pátou největší firmou na hongkongské burze. Nabídka akcií firmy je zároveň největší v Hongkongu od vstupu asijské divize pivovaru Budweiser v roce 2019, uvedla agentura Reuters.

Foto: archív tvůrců

Aplikace Kuaishou

Článek

Akcie Kuaishou, konkurenta TikToku, první obchodní den uzavřely na hodnotě 300 hongkongských dolarů (HKD; 834 Kč), což firmu ohodnocuje na 1,23 bilionu HKD (3,4 bilionu Kč). Cena pro primární nabídku byla stanovena na 115 HKD, během pátku však akcie podniku vstoupily až na 345 HKD.

Podle údajů společnosti Refinitiv Eikon byl růst ceny akcií při debutu druhým nejvyšším na světě pro firmu s nabídkou akcií v přepočtu vyšší než miliarda USD (21,6 miliardy Kč).

Půlmilionová kampaň na TikToku nebude, influenceři vrátí vládě peníze

Domácí

Výkonný ředitel makléřské firmy Wealthy Securities Louis Tse uvedl, že páteční růst akcií podpořila poptávka od klientů z pevninské Číny, kteří nemohou investovat do primárních nabídek v Hongkongu, ale mohou kupovat na sekundárním trhu, pokud ve městě mají makléřský účet. Nakupovali i drobní investoři, kterým se nepodařilo získat akcie v rámci nabídky.

Firmu Kuaishou podporuje společnost Tencent Holding. Firma byla podle svého prohlášení v prvních devíti měsících loňského roku druhou největší platformou pro krátká videa na světě. Podle údajů výzkumné společnosti iResearch měla v tomto období v průměru 275,9 milionu aktivních uživatelů denně. Pomohla jí k tomu i pandemie nemoci covid-19, která donutila mnoho lidí trávit více času na internetu.

Přístup na Kuaishou je zdarma. Firma vydělává peníze prodejem virtuálních předmětů, které uživatelé darují tvůrcům videí, internetovým marketingem a provizemi z elektronických obchodů na platformě. Zisk z prodeje akcií chce firma použít na růst svého ekosystému, posílení výzkumu a selektivní akvizice.

Odveta za TikTok a Huawei? Čína si posvítí na Google

Software

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám