Hlavní obsah

Reklamy nevadí. Levnější Netflix používá už pět milionů předplatitelů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Los Gatos

Reklamy ve filmech a seriálech lidem evidentně nevadí, pokud mohou ušetřit na předplatném. Netflix oznámil na prezentaci pro reklamní partnery, která se konala ve středu, že jejich streamovací službu s reklamami využívá měsíčně až pět milionů aktivních uživatelů. Informovala o tom agentura Reuters.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Logo firmy Netflix

Článek

Přestože Netflix dlouho fungoval jako platforma bez reklamy, v listopadu loňského roku se vedení společnosti rozhodlo zavést levnější variantu předplatného s reklamami. Streamovací firma se tak snažila oslovit více zákazníků a získat nový zdroj příjmů v době, kdy konkurence na trhu nabírala na síle.

Za půl roku tak levnější předplatné přilákalo rekordní množství lidí. Pět milionů je velmi vysoké číslo obzvláště s přihlédnutím k tomu, že Netflix s reklamou je nabízen pouze na vybraných trzích. Dohromady jich je 12 a patří mezi ně například i Spojené státy, připomněla agentura Reuters.

Díky reklamě zákazníci ušetří, za streamovací službu měsíčně zaplatí sedm dolarů (153 Kč). Tarify bez reklamy startují v USA na ceně deseti dolarů (219 Kč). V Česku, kde zvýhodněná nabídka s reklamou chybí, se ceny předplatného pohybují od 199 do 319 Kč měsíčně.

Zájem o Netflix není tak vysoký, jak se čekalo

Internet a PC

Očekávalo se, že předplatitelů bude ještě více

Pokud nebudeme rozdělovat předplatné na kategorie s reklamou a bez, celkově se očekávalo, že se bude dařit Netflixu ještě více. V prvním čtvrtletí totiž streamované filmy a seriály přilákaly na tuto platformu 1,75 milionu nových předplatitelů.

Původně se očekávalo, že Netflix ve zmiňovaném období získá dalších 2,06 milionu předplatitelů, což se však nestalo. Na druhou stranu, před rokem v této době firma ztratila 200 000 předplatitelů, jak vyplývá ze zprávy o hospodaření společnosti, která byla zveřejněna v dubnu. To byl mimochodem první pokles počtu předplatitelů za více než deset let.

Podle odhadů společnosti MoffettNathanson Netflix v roce 2022 získal téměř devět milionů předplatitelů, což je o polovinu méně než v předchozím roce – tehdy jich bylo 18 milionů. Většina nových zákazníků pochází z Asie.

Netflix za první tři měsíce letošního roku zvýšil své tržby meziročně téměř o čtyři procenta na 8,2 miliardy dolarů (175 miliard Kč). Čistý zisk však klesl o zhruba 18 procent na 1,3 miliardy dolarů.

Nejen TikTok. Francie zakázala úředníkům také Instagram a Netflix

Software

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám