Hlavní obsah

Netflixu přibyli předplatitelé. Akcie firmy posílily o 14 procent

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Čistý zisk provozovatele americké streamovací služby Netflix ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o čtyři procenta na 1,4 miliardy dolarů (35 miliard Kč). Firma ale zvýšila tržby a zastavila úbytek předplatitelů, na což její akcie zareagovaly prudkým růstem. Firma výsledky zveřejnila v úterním oznámení akcionářům.

Foto: Gene J. Puskar, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

Čtvrtletní tržby se zvýšily o šest procent na 7,9 miliardy dolarů, překonaly tak očekávání analytiků.

Firma ve třetím čtvrtletí získala 2,4 milionu nových předplatitelů, zatímco během prvního pololetí o 1,2 milionu předplatitelů přišla. Předpověděla zároveň, že ve čtvrtém čtvrtletí získá dalších 4,5 milionu předplatitelů.

„Díkybohu máme období poklesu za sebou,“ uvedl spoluředitel podniku Reed Hastings. Firma se podle něj musí dál soustředit na obsah, marketing a systém levnějšího předplatného s reklamou, který se ve vybraných zemích chystá spustit příští měsíc.

„Působivá čísla Netflixu ukazují, že příběh růstu tohoto podniku ještě zdaleka není u konce,“ uvedl analytik Haris Anwar z investičního serveru Investing.com. Akcie Netflixu po zveřejnění výsledkové zprávy posílily o více než 14 procent.

Kdo je největší? Netflix a Disney se neshodnou

Film

Systém levnějšího předplatného s reklamou hodlá Netflix spustit 3. listopadu. Bude k dispozici ve 12 zemích, Česká republika ale mezi nimi zatím není.

Reklamy budou dlouhé 15 nebo 30 sekund a budou se vysílat během seriálů a filmů nebo před nimi. Na hodinu v průměru připadnou čtyři až pět minut reklamy.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám