Hlavní obsah

USA ruší seznam zakázaných obchodních transakcí s aplikacemi TikTok a WeChat

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Washington

Vláda Spojených států ruší seznam zakázaných obchodních transakcí s čínskými aplikacemi TikTok a WeChat. Oznámilo to v pondělí americké ministerstvo obchodu. Seznam loni v září vydala administrativa bývalého prezidenta Donalda Trumpa v rámci snahy uvalit na tyto aplikace tvrdé restrikce, píše agentura Reuters.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Trump tažení proti aplikacím zdůvodňoval obavami, že jejich čínské vlastnictví představuje riziko pro národní bezpečnost, protože podle něj čínské vládě umožňuje získávat informace o amerických občanech.

Foto: Carlos Barriä, Reuters

Americký prezident Joe Biden

Nový americký prezident Joe Biden již v první polovině června zrušil exekutivní příkazy, kterými se Trump snažil zablokovat stahování aplikací TikTok a WeChat ve Spojených státech. Zároveň ministerstvu obchodu nařídil, aby přezkoumalo bezpečnostní rizika spojená s takovými aplikacemi.

Ministerstvo má podle Bidenova nařízení monitorovat aplikace jako TikTok, které by mohly mít vliv na národní bezpečnost. Během 120 dnů má rovněž přijít s doporučením zaměřeným na ochranu osobních údajů Američanů, ke kterým mají přístup podniky kontrolované zahraničními vlastníky, píše Reuters.

Šéf TikToku se stahuje z vedení, přestože služba zdvojnásobila tržby

Internet a PC

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám