Hlavní obsah

Šéf TikToku se stahuje z vedení, přestože služba zdvojnásobila tržby

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peking

Tržby majitele služby TikTok – čínské společnosti ByteDance - loni meziročně stouply o 111 procent na 34,3 miliardy dolarů (zhruba 736 miliard Kč). Firma, která těží z čím dál větší celosvětové popularity své mobilní aplikace a sociální sítě pro vytváření a sdílení krátkých videí, to podle zdrojů agentury Reuters uvedla na čtvrtečním setkání zaměstnanců. Její šéf Čang I-ming podle zdrojů agentury Reuters také oznámil, že se postupně stahuje z řízení společnosti.

Foto: Profimedia.cz

Čang I-ming

Článek

ByteDance v roce 2020 zvýšila hrubý zisk o 93 procent na 19 miliard dolarů a prohloubila čistou ztrátu na 45 miliard dolarů, vyplývá z podkladů, do kterých nahlédl Reuters. V prosinci 2020 její aplikace včetně TikToku, jeho čínské verze Tou-jin a zpravodajské služby Ťin-ž' Tchou-tchiao používalo 1,9 miliardy globálních uživatelů, sdělila firma zaměstnancům.

ByteDance a další čínské technologické společnosti se dostávají pod tlak vlád z celého světa. Donald Trump ještě jako americký prezident označil TikTok za hrozbu pro národní bezpečnost Spojených států. Pod větším drobnohledem jsou technologičtí giganti i doma, kde se na ně zaměřují kontrolní úřady.

Čang I-ming, který stál zhruba před deseti lety u zrodu firmy, v květnu oznámil, že ke konci roku z funkce generálního ředitele odejde. Zůstane ale v čele představenstva ByteDance a udrží si ve společnosti rozhodující hlasovací právo. Ve čtvrtek řekl, že studuje organizační struktury a manažerské styly jiných firem a zabývá se oblastí vzdělávání. O chuti zaměřit se na vzdělávání před časem mluvil i šéf čínského internetového prodejce Alibaba.

36 miliard – o tolik žalují TikTok nizozemští rodiče

Internet a PC

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám