Hlavní obsah

Čínský TikTok sníží počet zaměstnanců v Rusku

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Peking

Aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok sníží počet zaměstnanců v Rusku. Uvedla to firma v prohlášení na konci minulého týdne. TikTok poté, co Moskva po únorové invazi na Ukrajinu zavedla novou přísnou cenzuru médií, zastavil poskytování svých hlavních služeb, živého vysílání a nahrávání videí, pro uživatele v Rusku.

Foto: Uncredited, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

„Letos jsme museli učinit řadu rozhodnutí o našich službách v Rusku, která nyní bohužel zahrnují snížení počtu naší pracovní síly v Rusku,“ uvádí se v prohlášení. Firma dodala, že bude nadále vyhodnocovat vývoj v zemi a možnosti případného plného obnovení služeb, napsala agentura Reuters.

TikTok omezil své služby v Rusku kvůli zákonu, který hrozí tvrdými postihy za šíření jiných než oficiálních informací o ruské armádě. Omezení ale neovlivnilo službu umožňující zasílání zpráv. Majitelem aplikace je čínská společnost ByteDance.

Ruský parlament na počátku března schválil zavedení trestní odpovědnosti a až 15 let vězení za dezinformace a lživé zprávy o ruské armádě, za diskreditaci ozbrojených sil a za výzvy k sankcím. De facto to znamená, že média mohou zveřejnit pouze oficiální informace úřadů.

Rusko pokutovalo TikTok i Twitch. Kvůli Ukrajině a LGBT

Software

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Nad čínským TikTokem se stahují mračna. Komisař volá po zákazu v USA

Software

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám