Hlavní obsah

Británie by mohla pokutovat TikTok kvůli nedostatečné ochraně soukromí dětí

27. 9. 2022, 11:06 – Londýn

Aplikace pro sdílení krátkých videí TikTok by mohla v Británii dostat pokutu 27 milionů liber (zhruba 740 milionů Kč) kvůli nedostatečné ochraně soukromí dětských uživatelů. Informoval o tom v úterý britský úřad na ochranu osobních údajů (ICO). Podle úřadu je možné, že aplikace zpracovávala data o uživatelích mladších než 13 let bez potřebného souhlasu rodičů. Majitelem TikToku je čínská společnost ByteDance.

Foto: Uncredited, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

„TikTok by mohl čelit pokutě 27 milionů liber poté, co vyšetřování ICO zjistilo, že tato firma možná porušila britský zákon o ochraně údajů,“ uvedl úřad. Dodal, že firmě zaslal právní dokument, který předchází vyměření pokuty. Upozornil, že před přijetím konečného rozhodnutí posoudí veškerá vyjádření podniku.

V nynější fázi podle úřadu stále není jisté, že firma zákon porušila a že dostane pokutu. Aplikace TikTok podle agentury AP uvedla, že s předběžnými závěry úřadu nesouhlasí a že mu hodlá předložit oficiální reakci.

„Všichni usilujeme o to, aby děti mohly poznávat digitální svět, ale s řádnou ochranou osobních údajů,“ uvedl šéf úřadu John Edwards. „Podniky poskytující digitální služby mají zákonnou povinnost tuto ochranu zajistit. Podle našeho předběžného názoru však TikTok tento požadavek nesplnil,“ dodal.

Britský parlament zrušil účet na TikToku. Kvůli obavám o bezpečnost dat

Internet a PC

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Přestože prim hrají krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků