Článek
Poslední vlak vyjede ze severočeského města v sobotu ve tři čtvrtě na sedm a do Drážďan přijede před jedenáctou hodinou.
Ministerstva dopravy ČR a Saska konec provozu zdůvodňují tím, že v poslední době klesl o tento druh dopravy zájem.
Podle mluvčí ministerstva dopravy Ludmily Roubcové kleslo na začátku roku využití RoLa o 30 procent a po květnovém vstupu země do EU je využití jen desetinové.
"Nyní jezdí pouze čtyři páry vlaků denně. Cena jízdenky přitom klesla o 40 procent. Zájem dopravců o přepravu kamionů po železnici je přesto nadále minimální," řekl Pavel Špráchal ze společnosti Bohemiakombi, která provoz zajišťuje.
Vlaky RoLa (z německého Rollende Landstrasse) denně odbavily na 330 kamionů v obou směrech, a výrazně tak odlehčovaly silnicím. Jezdí od září 1994 a za tu dobu je využilo asi 832 tisíc kamiónů.
Protesty nebyly nic platné
Obce v pohraničí, přes které vedou silnice na hraniční přechody, se snažily české i německé úředníky přesvědčit, aby vlaky byly v provozu až do doby, než bude otevřena dálnice D8, která na sebe stáhne kamionovou dopravu. Dálnice z Ústí nad Labem do Drážďan by měla být otevřena v roce 2006
Ministerstva nakonec slíbila, že provoz skončí až po dostavbě dálnice, pak ale rozhodnutí změnila.