Hlavní obsah

Strojvedoucí mají vztek. Železniční dopravu v Německu ochromila stávka

23. 8. 2021, 10:00
Novinky, ČTK, bož

V Německu se od rána kvůli stávce strojvedoucích německé železniční společnosti Deutsche Bahn (DB) miliony lidí potýkají s výpadky v dálkové i regionální dopravě. Na spojích mezi Berlínem a Prahou vlaky do české metropole vyjíždějí a končí v Drážďanech, další cesta do německého hlavního města se tak neobejde bez přestupů.

Foto: Marks Bodo, ČTK

Stávka ochromila železniční dopravu v Německu. Dotkla se i dopravy ve městech, která využívají k hromadné dopravě i železnici. Na snímku pondělní situace na nástupišti městských vlaků S-Bahn v Hamburku.

Článek

Dráhy sestavily mimořádný jízdní řád, který má cestujícím zajistit alespoň občasné spojení na základních tratích, problémy ale potrvají do středy 02:00, kdy nejnovější protest za vyšší mzdy skončí.

Stávka, která je druhá v tomto měsíci, ochromila dopravu i ve velkých městech, jež využívají k hromadné dopravě i železnici.

Další stávka na německé železnici začne už v sobotu

Ekonomika

V Berlíně od rána nejezdí okružní linky městské železnice S-Bahn, zcela zrušeny byly také části dalších linek, které metropoli spojují s jejími okrajovými částmi. V centru metropole se nicméně podařilo zachovat provoz ve dvacetiminutových intervalech. Pro jízdu na periferie je ale v mnoha případech potřebný přestup, což cestu výrazně prodlužuje.

V dálkové dopravě jezdí vlaky s rozsáhlými omezeními. Dráhy uvedly, že chtějí mezi největšími městy a průmyslovými oblastmi vypravovat spoje každé dvě hodiny. To se podle mimořádného jízdního řádu daří například na trati mezi Berlínem a Mnichovem.

Strojvedoucí chtějí vyšší mzdy

Odbory se snaží přinutit DB ke zvýšení mezd. Dráhy to pro letošní rok tváří v tvář ekonomické situaci odmítají.

Jednotnou jízdenku zřídí Leo Express až příští rok

Ekonomika

„Stávkují za vyšší mzdy, za ochranu svých důchodů,” uvedl k motivacím stávkujících šéf odborového svazu strojvedoucích (GDL) Claus Weselsky s tím, že vztek členů odborového svazu na vedení firmy je velký.

GDL chce dosáhnout ještě v letošním roce navýšení mezd přibližně o 3,2 procenta a jednorázového příspěvku kvůli dopadům pandemie 600 eur (zhruba 15 330 korun). To dráhy odmítají a nabízejí vyšší mzdy od roku 2022. Dopravce argumentuje hospodářskými dopady pandemie nemoci covid-19.

Reklama

Související články

Výběr článků