Hlavní obsah

Nespokojení klienti Sunny Days chystají právní kroky

Právo, ČTK, Jan Trojan

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha/Brno
Aktualizováno

Klienti cestovní kanceláře Sunny Days, kteří od úterý uvízli na tuniském ostrově Džerba, poslali kanceláři už z ostrova emailem hromadnou stížnost a nevyloučili ani další právní kroky. Jejich letadlo přistálo na brněnském letišti ve středu v 09:21. Podle původních předpokladů měli přiletět v úterý ve 14:00, poté byl přílet přeložen na dnešních 4:00 a později na 6:30.

Foto: Jan Trojan, Právo

Zbyněk Kudera z Luhačovic v obležení novinářů. Pro své auto musí až na ostravské letiště v Mošnově.

Článek

Zástupci Sunny Days v Tunisku nebyli podle klientů schopni vysvětlit důvod zpoždění odletů ani přesný čas náhradních spojů. "Řekli nám, že se to mění každou minutou a že co chvíli se poletí. Nejdřív jsme jeli na letiště o půlnoci, kde jsme i s malými dětmi čekali další čtyři hodiny," řekl Zbyněk Kudera z Luhačovic.

Podle Kudery byly minimálně dvě rodiny po celou dobu zájezdu ubytovány v náhradním hotelu v Tunisu, který měl horší vybavení, než původně zarezervovaný hotel na ostrově Džerba. Hotel byl v horším místě, neměl zdaleka takové vybavení jak bylo slibováno a měl zařízení staré až 40 let. Chyběla například lednice a kuchyňka.

"Byli jsme grogy, zvláště děti, některé zvracely,“ líčil další cestující. Lucia Gregušová z Bratislavy se už jen smála tomu, že jim v hotelu poslední den, kdy se vůbec nic nevědělo, vypnuli internet.

Zpáteční let bez vody

"Zpáteční let byl bez vody a bez jídla. Vodu nám nakonec věnoval kapitán z letadla SkyEurope. Čekáme, že se nám cestovní kancelář na naši stížnost ozve, jinak pravděpodobně podnikneme nějaké právní kroky, protože si tam s námi dělali, co chtěli," dodal Kudera.

Foto: Jan Trojan, Právo

Sáček s buráky, to jediné dostali na osmihodinový let, ukazuje Milan Kolek.

A to ještě není konec problémů. "Původně jsme měli přistát v Ostravě, kde také máme svoje auta. O přistání v Brně jsme se dověděli až včera večer kolem šesté hodiny, celý předchozí den jsme ale nevěděli vůbec nic,“ řekl Právu Kudera.

Další zpoždění letu z Brna

Se zpožděním v noci na středu z Brna odletěli i klienti cestovní kanceláře, které dovolená na Džerbě teprve čekala. Na odlet čekali od úterního večera, letadlo nakonec odletělo ve středu v 01:40. Do Brna se k odletu podle serveru tn.cz museli přesunout i zákazníci Sunny Days z Ostravy; zhruba v 19:00 je na severu Moravy vyzvedl autobus. Z Brna tak mělo odletět 50 lidí do Tunisu a 45 přímo na Džerbu.

Cestovní kancelář zákazníky o odkladu předem informovala. Podle televize Nova cestovka ale nejprve uváděla, že spojení zajistí společnost ČSA; ta přitom o žádné objednávce nevěděla. Na Džerbu nakonec směřoval letoun SkyEurope.

"Jde o cestující cestovní společnosti Sunny Days, kteří se na letišti prokázali letenkou na ostrov Džerba. V letovém řádu ale žádný podobný let nebyl naplánován, šlo zřejmě o nedorozumění či informační šum mezi Sunny Days a leteckými společnostmi," popsal situaci v úterý večer ředitel letiště v Brně Tuřanech Tomáš Plaček.

"Jde o cestující cestovní společnosti Sunny Days, kteří se na letišti prokázali letenkou na ostrov Džerba. V letovém řádu ale žádný podobný let nebyl naplánován, šlo zřejmě o nedorozumění či informační šum mezi Sunny Days a leteckými společnostmi," popsal situaci v úterý večer ředitel letiště v Brně Tuřanech Tomáš Plaček.

Problémy s dodržením termínů dovolených měla CK Sunny Days již o víkendu. Lidé od soboty do pondělka čekali na let do Tuniska.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám