Článek
K zamítnutí plánu privatizace přispělo například to, že konsorcium chtělo zaplatit za aerolinky ve čtyřech splátkách, a to se splatností do roku 2013. Unimex také prý odmítl například zaplatit 20miliónovou kauci či požadoval prodloužení smlouvy s pražským letištěm do roku 2015.
Odborníci původně odhadovali, že za ČSA by stát mohl inkasovat až 4,5 miliardy korun. Jediný zájemce konsorcium Unimex Group a Travel Service však nabídl miliardu korun, a to ještě s podmínkou, že ČSA by převzalo bez dluhu. Kapitál firmy byl v pololetí -1,2 miliardy korun. Právě to, že stát by musel dorovnat záporný kapitál společnosti, patřilo mezi jeden z argumentů, proč ČSA neprodat.
Janota dodal, že s tímto postupem souhlasili všichni přítomní ministři.

Aerolinky zatím budou spolupracovat se společností Letiště Praha, která provozuje Ruzyni. Janota však zdůraznil, že nejde o fúzi, proto by Česku neměla hrozit arbitráž. Janota zdůraznil, že v ČSA bude nadále probíhat restrukturalizace, během ní bude docházet k majetkovým přesunům s letištěm. Cílem je, aby firma byla do budoucna soběstačná a provozuschopná.
Již v pátek přistoupili piloti na snížení svých platů o třicet procent. Zbytek personálu bude mít nižší mzdy o deset a patnáct procent. [celá zpráva]
Zájem měli původně i Rusové
Do privatizace aerolinek se původně přihlásila kromě Unimexu ještě společnost Darofan z ruské skupiny Aeroflot. Tu však společně s firmou Odien vláda vyřadila. Ve druhém kole byly ještě Air France-KLM, ty však nabídku nakonec stáhly. [celá zpráva]
Své rozhodnutí tehdy zdůvodnily špatnou situací v leteckém trhu.
Kromě ČSA se s finančními problémy potýká mnoho aerolinek po celém světě. Nízkonákladové SkyEurope dokonce na začátku září zkrachovaly. [celá zpráva]