Hlavní obsah

Jihlavský tunel bude celé prázdniny zavřený

3:16
3:16

Poslechněte si tento článek

Jihlava

Náročná stavební sezona v Jihlavě vygraduje velkou prázdninovou uzavírkou tři sta metrů dlouhého tunelu a navazujících částí obchvatu. To je komplikace nejen pro obyvatele krajského města, ale také pro ty, kteří používají vytíženou silnici I/38, tedy hlavní tah ve směru Znojmo–Havlíčkův Brod.

Foto: Jiří Bárta, Novinky

Silničáři kvůli rekonstrukci jihlavského obchvatu uzavřou na dva měsíce i tři sta metrů dlouhý tunel.

Článek

Oprava úseku dlouhého téměř pět kilometrů sice začala už v půlce května, ale většina prací se zatím obešla bez úplné uzavírky. Ta teď bude platit pro úsek silnice I/38 mezi Jiráskovou a Pelhřimovskou ulicí a podle očekávání přinese citelné dopravní komplikace.

Policisté si chtějí posvítit hlavně na nákladní dopravu. „Počítáme s tím, že v prvních dnech uzavírky nasadíme vyšší počet policistů, kteří dohlédnou na dodržování objízdných tras. Důležité bude, aby objízdné trasy a dopravní značení dodržovali řidiči nákladních vozidel,“ uvedl krajský šéf dopravní policie David Jirák.

Podle jeho slov budou policisté při řešení přestupků nekompromisní. Jde o to, aby řidiči nedodržující objížďky ještě více nezkomplikovali provoz v Jihlavě s ohledem na to, že se tam letos sešla celá řada dalších dopravních omezení.

Objížďka pro kamiony povede po dálnici

Objízdné trasy jsou stanoveny odlišně, pro nákladní auta vede přes dálnici D1 a šoféři musí počítat s desítkami kilometrů navíc. Od Havlíčkova Brodu na Znojmo najedou na 112. kilometru D1 u Jihlavy a sjedou na 90. km u Humpolce a pak zamíří na Pelhřimov. Ve směru na Třebíč pojedou kamiony po D1 od Jihlavy do Velkého Meziříčí.

Objízdná trasa pro auta s hmotností do 3,5 tuny povede jihlavskými ulicemi, což výrazně zahustí provoz uvnitř města. Magistrát proto připravuje úpravu řadicích pruhů v Dvořákově ulici nebo přenosné semafory.

„Zejména v prvních dnech velké uzavírky lze na objízdných trasách i přilehlých komunikacích očekávat kolony a zdržení, a to včetně MHD. Dopravní situaci napomůže slabší letní provoz, přesto doporučujeme vyhnout se dopravním špičkám, sledovat dopravní situaci a používat chytré navigace,“ uvedl městský facebookový profil Doprava v Jihlavě, mapující dopravní uzavírky.

Celá rekonstrukce nejstarší části jihlavského obchvatu, kudy denně jezdí kolem 14 tisíc aut, bude stát 152 milionů korun bez daně. Provádí ji sdružení firem Colas a Eurovia.

„Celkově jde o rekonstrukci silnice I/38 v úseku od severozápadní části města Jihlava, mimoúrovňové křižovatky silnice I/38 s Jiráskovou ulicí, až po okružní křižovatku u zahrádkářské osady Ráj včetně přidružených větví mimoúrovňového křížení a povrchu v Jihlavském tunelu,“ připomněl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Práce zahrnují také výměnu mostních závěrů a ložisek na dvou mostech, výměnu protihlukové stěny a svodidel.

Na opačné straně města zatím pokračuje výstavba poslední části jihlavského obchvatu. Jde o východní větev, která vyústí u Helenína a spojí výpadovku na Třebíč se silnicí na Žďár nad Sázavou a dálniční exit 119. Kraj Vysočina coby investor této části počítá s dokončením letos na podzim. Napojení na silnici číslo 602 u Helenína přineslo zatím jen drobné omezení, kvůli stavbě okružní křižovatky tam řidiči jezdí po provizorní komunikaci.

Město o všech aktuálních uzavírkách na svém území informuje také na speciálním webu.

Foto: Jiří Bárta, Novinky

Zatímco ŘSD rekonstruuje nejstarší část obchvatu Jihlavy, na druhém konci města dokončuje kraj východní větev obchvatu.

Výběr článků

Načítám