Hlavní obsah

Odpoledne padla. Dvacet měsíců! Řidiči trčí v kolonách, večer se u Národního muzea přesto pracovat nebude

2:57
2:57

Poslechněte si tento článek

Praha

Trpělivost řidičů prověří očekávané pomalu se sunoucí kolony v centru Prahy. Dvacet měsíců bude trvat zásadní dopravní omezení kvůli výstavbě tramvajové trati u Národního muzea a lidé se ptají nejenom: „Proč tak dlouho?“ Ale také: „Proč se tu nepracuje i v noci?“ Dopravní podnik a TSK se brání, že v cestě stojí hygienické normy.

Práce u Muzea v Praze. Takhle to na místě vypadalo v úterý před pátou hodinou odpoledneVideo: Novinky

Článek

Ve stanicích metra se v těchto dnech ozývá informační hlášení, že do března 2027 nejezdí tramvaje mezi I. P. Pavlova a Muzeem. „Náhradní doprava není zavedena,“ zní z reproduktorů.

Výrazné omezení cestujících kvůli stavbě nové trati, díky níž pojedou tramvaje po Václavském náměstí, se dotýká i řidičů aut. Na magistrále tady musí počítat během stavby místo se třemi jízdními pruhy s pouhými dvěma.

Dopravní omezení potrvají skoro dva roky, ale práce i během noci je definitivně nezrychlí. Novinkám to potvrdil Jan Šurovský, místopředseda představenstva dopravního podniku a zároveň technický ředitel. „V okolí muzea je několik bytových domů a na takových místech není povoleno pracovat v noci. Máme s tím obdobné problémy jako Technická správa komunikací, ale na práce trvající mnoho měsíců vám dneska povolení na noc kvůli hygienickým normám nikdo nedá,“ řekl.

Reálně se podle něj dají domluvit v rámci Prahy maximálně rychlé noční práce, které začnou a skončí během jednoho víkendu. „Kolejová rozvětvení na křižovatkách jsme schopni vyměnit za víkend, když práce běží nonstop,“ upřesnil.

(Ne)práce na rekonstrukci tramvajové trati na magistrále v pondělí 16. června po 18. hodiněVideo: Pavel Jaňurek, Novinky

Na projektech u Muzea a na Václavském náměstí se tak Technická správa komunikací podle mluvčí Barbory Liškové primárně snaží dodržovat denní pracovní dobu.

„Abychom co nejméně narušovali život v centru města a respektovali noční klid,“ zmínila s tím, že noční práce se využívají především tam, kde je to naprosto nezbytné pro zajištění plynulosti dopravy nebo bezpečnosti a kde by denní práce způsobily nepřiměřené komplikace.

Jako příklad uvedla rekonstrukci Barrandovského mostu. Práce tu podle ní probíhaly od šesti ráno do deseti hodin večer a noční hodiny byly využity pro odvoz materiálu.

„Dále v noci můžeme pracovat v tunelech, kde je nutné využít dobu mimo špičku, a všechno možné se provádí při nočních uzávěrách. A také při haváriích a krizových situacích, kdy je nutné zasáhnout okamžitě,“ podotkla Lišková.

Denně až sto tisíc aut

Po Barrandovském mostě v Praze denně projede až 150 tisíc aut. S tímto počtem patří mezi nejvytíženější mosty v celé republice. Po magistrále u Národního muzea pak denně projede až 100 tisíc aut, tedy o třetinu méně. Stále se ale jedná o jeden z nejdůležitějších uzlů v metropoli.

„Na projektech, které spadají pod naši správu, probíhají práce převážně v denních hodinách, tedy obvykle od sedmi do osmnácti hodin,“ řekla mluvčí Technické správy komunikací.

„O víkendech se také pracuje, ale rozsah prací může být omezen s ohledem na klid v centrálních oblastech,“ dodala. Stavební práce u Národního muzea začaly o minulém víkendu odstraňováním současné tramvajové tratě podél Legerovy ulice.

Výběr článků

Načítám