Hlavní obsah

Oprava obchvatu Jihlavy začala, na prázdniny silničáři zavřou i tunel

3:02
3:02

Poslechněte si tento článek

Jihlava

Víkendová uzavírka jihlavského tunelu, naplánovaná kvůli pravidelné údržbě, předznamenala dopravní komplikace, které čekají řidiče v dalších týdnech. Silničáři v pondělí zahájili opravu téměř pět kilometrů dlouhého úseku silnice I/38 na obchvatu krajského města Vysočiny. Jedná se o hlavní tah ve směru na Znojmo a Havlíčkův Brod a také připojení k dálnici D1.

Foto: Jiří Bárta, Novinky

Silničáři se pustili do opravy nejstarší části jihlavského obchvatu, práce se budou týkat i 300 metrů dlouhého tunelu.

Článek

„Jde o rekonstrukci silnice I/38 v úseku od severozápadní části města Jihlava, mimoúrovňové křižovatky silnice I/38 s Jiráskovou ulicí, až takřka po okružní křižovatku u zahrádkářské osady Ráj včetně přidružených větví mimoúrovňového křížení a povrchu v Jihlavském tunelu,“ popisuje regionální mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jiří Veselý.

Zakázku v hodnotě 152 milionů korun bez daně získalo sdružení firem Colas a Eurovia. „Rekonstruovat se budou rovněž navazující větve mimoúrovňového křížení. Vymění se rovněž mostní závěry a ložiska na dvou mostech. Projekt rovněž zahrnuje výměnu protihlukové stěny a svodidel,“ vyjmenovává Veselý další související práce.

Práce jsou naplánované na několik etap a celkově podle smlouvy potrvají 115 dnů. „Budou prováděny jak za částečného omezení provozu, tak za úplné uzavírky,“ poznamenal mluvčí.

Částečnou uzavírku vystřídá úplná

Zatím se bude jezdit kyvadlově, provoz budou řídit semafory, pak ale budou muset řidiči jezdit po objízdných trasách. „Předpokládáme, že od začátku letních prázdnin na přibližně dva měsíce bude uzavřena část opravovaného úseku s tunelem,“ doplnil Jiří Veselý. Podle sčítání dopravy tudy denně jezdí přes 13 tisíc vozidel, z toho třetinu tvoří nákladní auta a kamiony. Vozidla nad 3,5 tuny budou muset jezdit přes Pelhřimov a po dálnici D1.

Někteří Jihlavané v diskuzních fórech poukazují na to, že dopravu ve městě již omezuje několik dalších uzavírek včetně části páteřní Jiráskovy ulice mezi rozestavěnou arénou a pivovarem. Město již na začátku stavební sezony upozorňovalo, že tento rok bude dopravně složitý hlavně kvůli opravě obchvatu, dostavbě Horácké arény, novému Centrálnímu dopravnímu terminálu a dalším projektům.

„Město Jihlava, Kraj Vysočina i stát mezi sebou pečlivě koordinují harmonogramy prací, aby byl dopad na každodenní život v Jihlavě co nejmenší,“ ujišťuje magistrát na speciálním webu, který vznikl kvůli informování o uzavírkách.

Poslední část obchvatu staví kraj, otevře se na podzim

ŘSD se tak po opravě dálničního přivaděče pouští do nejstarší části obchvatu Jihlavy. Jeho první dvoukilometrový úsek byl včetně tunelu zprovozněn v roce 2004. 

Naopak poslední část obchvatu krajského města silničáři teprve dokončují. Jde o východní větev, která vyústí u Helenína a spojí výpadovku na Třebíč se silnicí na Žďár nad Sázavou a dálnicí D1. Kraj Vysočina coby investor této části počítá s dokončením letos na podzim. Zdejší omezení se aktuálně týkají jen napojení na silnici číslo 602 u Helenína, kde se bude jezdit po provizorní komunikaci.

Související články

Výběr článků

Načítám