Článek
Samotné stavební práce začnou v sobotu 14. června odstraňováním současné tramvajové trati podél Legerovy ulice a potrvají dvacet měsíců, zhruba do března 2027.
Kvůli stavbě bude obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum. Na jejím místě budou vybudovány dva dočasné jízdní pruhy magistrály, po kterých bude vedena objízdná trasa. Pro řidiče to znamená, že přijdou o jeden ze tří stálých pruhů.
„Vybudujeme provizorní komunikaci pro automobilovou dopravu mimo magistrálu, v místě dočasně přerušené tramvajové tratě, kterou odstraní dopravní podnik. Důvodem je, aby během bouracích prací nedošlo k přerušení automobilového provozu na Severojižní magistrále, ale naopak na ní byl vždy zachován provoz ve dvou pruzích v každém směru,“ řekl k zásadní změně týkající se řidičů náměstek generálního ředitele a místopředseda představenstva Technické správy komunikací Josef Richtr.

Slavnostní zahájení stavby nové tramvajové tratě
Na sloupech ve Vinohradské ulici jsou déle vyvěšeny letáky, které upozorňují na zákaz parkování v této lokalitě od soboty 14. června.
„Doba výstavby tramvajové trati Muzeum je dvacet měsíců. Důvodem není to, že by samostatně postavit čtyři sta metrů dvoukolejné tratě a kolejový trojúhelník trvalo dvacet měsíců, ale podmínkou je realizace dvou paralelních investičních akcí Technické správy komunikací, se kterými se úzce koordinujeme,“ uvedl Jan Šurovský, místopředseda představenstva a technický ředitel Dopravního podniku Praha – Povrch.
Obě nově budované tramvajové tratě „Václavské náměstí“ a „Muzeum“ podle něj tvoří jeden provozní celek. „Od počátku jsme je tak připravovali a také je zprovozníme najednou na konci června 2027. Tato nová etapa s názvem Muzeum má ale ve srovnání s Václavským náměstím o více než třetinu kratší dobu výstavby, proto s ní začínáme o rok později,“ upřesnil Šurovský.
Demoliční akce Technické správy komunikací zahrnují odstranění současných podzemních prostor pod „mostem Legerova“ a současně zrušení podchodu Vinohradská a jeho přestavbu na moderní zázemí pro zahradníky. Tento investiční projekt vychází z koncepční studie Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy a má ho završit rozsáhlá výsadba nové zeleně.
Zmíněný most s pracovním názvem X675 byl postaven v letech 1977–78 společně s magistrálou nad nikdy nedokončeným a nevyužívaným podzemním prostorem pod Legerovou ulicí. Měl sloužit pro vybudování podzemních garáží uvažovaných pro tehdejší Federální shromáždění. Garáže nicméně nikdy postaveny nebyly a tento prostor podle dopravního podniku nelze smysluplně využít. Stavba bez historické ochrany má rozměry 625 metrů čtverečních plochy, volnou šířku minimálně osmnáct metrů a výšku maximálně tři metry.

Cestující tramvají musí počítat s výlukou.
Nová tramvajová trať Muzeum přinese po dokončení rychlejší a pohodlnější spojení mezi Vinohrady a centrem, navíc se má zlepšit komfort pro cestující. „Aktuálně nejsou zastávky bezbariérové a celá oblast působí nepřehledně – to se teď zásadně změní. Dáváme lidem kvalitní městský prostor, kde se lépe pohybuje pěšky, veřejnou dopravou i na kole. Jde o další krok k tomu, aby se Praha stala moderním, udržitelným a přívětivým městem pro každodenní život,“ doplnil Zdeněk Hřib (Piráti), první náměstek pražského primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady dopravního podniku.
Kvůli výstavbě bude od soboty 14. června od 0.10 hodin do pondělí 16. června do ranního výjezdu obousměrně přerušen provoz tramvají v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Flora. Následně od pondělí 16. června až do konce stavby, tedy přibližně do března 2027, mezi zastávkami I. P. Pavlova – Muzeum.