Hlavní obsah

Vysokorychlostní trať z pražských Vršovic do Běchovic má projektanta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Vysokorychlostní trať z pražských Vršovic do Běchovic, která by se měla začít stavět koncem roku 2028, vyprojektuje sdružení Sudop Praha, Egis Rail, Mott MacDonald CZ a Mott MacDonald. Součástí projektu bude i stavba čtvrté koleje na koridoru mezi Libní a Běchovicemi. Ve čtvrtek to oznámila Správa železnic (SŽ), podle níž by mělo být hotovo v roce 2033.

Foto: Správa železnic

Projektovaný úsek

Článek

Trať bude podle SŽ navazovat na již projektovanou VRT Polabí mezi Běchovicemi a Poříčany a umožní obsluhu pražského uzlu.

Dvanáctikilometrový úsek budou využívat pouze osobní vlaky, přičemž nejvyšší možná rychlost bude 200 kilometrů za hodinu. „Při průjezdu zastavěným územím se rychlost dále sníží na úroveň, která je v souladu s běžným provozem vlaků ve městě,“ uvedla SŽ.

Projektanty čeká nelehký úkol – najít optimální řešení přijatelné pro dotčené městské části a zároveň vyhovující potřebám železnice.

Terminál vysokorychlostní trati pod Řípem. Železnice ukázaly, jak by mohl vypadat

Domácí

Kvůli stavbě VRT dojde i k dostavbě železniční stanice Praha-Zahradní Město. Součástí projektu je rovněž příprava tzv. Jahodnické spojky, která spojí tratě z Malešic do Běchovic a Libně.

Vysokorychlostní železnice má v budoucnu vést mezi Prahou a Drážďany, Prahou a Brnem, jejíž součástí je i nově projektovaný úsek, a koridorem mezi Ostravou a Prosenicemi.

Prozatím probíhají projekční práce prvních koridorů. Stavba vysokorychlostních tratí má přijít na stovky miliard korun.

V Polsku se staví rychlodráhy nebo centrální letiště ostošest. Česko spí

Evropa

Reklama

Výběr článků

Načítám