Hlavní obsah

SOCDEM s „čertem“ Fialou narazila

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sociální demokraté vsadili v blížících se eurovolbách na negativní kampaň proti vládě a představení vlastního ozdravného balíčku. S heslem „Lidskost místo sobectví“ ale podle předsedy SOCDEM Michala Šmardy narazili ve chvíli, kdy chtěli vylepit po Česku nové billboardy ke kampani.

Foto: SOCDEM

Plakát SOCDEM s premiérem Petrem Fialou coby čertem

Článek

Na nich srovnávají svou vizi s tou vládní, kterou označují za sobeckou. Některé vizualizace znázorňují premiéra Petra Fialu (ODS) jako čerta s vyplazeným jazykem.

„Chceme hravou formou upozornit na chyby a nedostatky, které vláda dělá. Svými škrty chce utahovat opasky, ale utahuje si přímo z lidí. My si proto utahujeme z vlády,“ zdůvodnila strana.

Náš vlastní ozdravný balíček je založen i na tom, že se nesmí útočit na ty nejslabší
Michal Šmarda

Společnost BigBoard podle Šmardy odmítla plakáty vyvěsit, byť si je strana řádně objednala. Šmarda postup označil za cenzuru, společnost je prý ve vleku vládní ODS.

SOCDEM chystá kampaň za víc než 100 milionů. Prodá osm nemovitostí

Domácí

Právě občanským demokratům se podle Šmardy při prosazování vládních opatření přizpůsobují i další koaliční strany.

„Naše právní oddělení vizuál posoudilo a došlo k závěru, že nesplňoval zákonné náležitosti potřebné k tomu, aby mohl být vylepen,“ sdělila za společnost BigBoard její PR manažerka Pavlína Stránská.

Podle Šmardy vláda řeší problémy v hospodaření státu na úkor nejhůře placených zaměstnanců. Sociální demokraté v neděli přišli s vlastním „ozdravným balíčkem“, který prý vylepší hospodaření státu o 180 až 200 miliard korun.

„Je založen na tom, že se nesmí zvyšovat daně zaměstnancům, kteří mají průměrnou mzdu nebo nižší, že se nesmí zvyšovat daně drobným živnostníkům a nesmí se útočit na ty nejslabší,“ uvedl Šmarda.

Plán SOCDEM by podle předsedy strany měl přinést úspory a nové příjmy od nadnárodních firem, například bank. Šmarda poukázal například na to, že investiční fondy mají čtyřikrát nižší daň z příjmu než všechny ostatní společnosti.

Šmarda dále uvedl, že na začátku října bude mít strana programovou konferenci, na které by chtěl představit základní programové body na další dva roky. Do konce září by měla mít strana předběžný výběr kandidátů pro volby do evropského parlamentu. SOCDEM nechystá koaliční kandidátku, bude prý ale usilovat o zapojení lidí mimo stranu, například z odborů.

Sociální demokracii povede dál Šmarda. Chce stranu vrátit do vlády

Domácí

Na kampaň plánují dát so­ciální demokraté 100 milionů korun, část pokryjí prodejem ztrátových nemovitostí. O půlmilionovém daru jednal se stranou také investor a miliardář Jan Barta, který v kampani podpořil finančně prezidenta Petra Pavla.

Volby do Evropského parlamentu v příštím roce mají být pro Sociální demokracii jen první štací. SOCDEM mají pouze jedinou europoslankyni Radku Maxovou. Permanentní kampaň ale chtějí vést až do voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2025. Věří, že se do ní vrátí s dvojciferným výsledkem.

„Meta je stanovena vysoko nad pěti procenty, věřím, že Sociální demokracie je schopna toho dosáhnout,“ řekl Šmarda. Uvedl, že si dokáže ve Sněmovně představit spolupráci s kýmkoli v případě, že bude SOCDEM tak silná, aby sestavila sociálnědemokratickou vládu.

Poslední průzkumy dávají Sociální demokracii šanci na pětiprocentní výsledek.

Anketa

Líbí se vám podoba kampaně SOCDEM s "čertem" Fialou?
Ano
36 %
Ne
64 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 14043 čtenářů.

Eurokampaň vládních stran bude skromná

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám