Hlavní obsah

Z výrobce londýnských taxíků globální automobilkou. LEVC ohlásila plány na expanzi

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Automobilka LEVC představila platformu, která má podpírat pěti- až šestimetrové dodávky i velkoprostorová osobní auta. Jezdit budou samozřejmě na elektřinu.

Foto: LEVC

LEVC TX (ilustrační foto).

Článek

London Electric Vehicle Company, čínským Geely vlastněný britský výrobce tradičních taxíků a z nich vycházejících malých dodávek trochu překvapivě oznámil, že se chystá expandovat na trh dodávek i velkoprostorových osobních aut s platformou označenou SOA.

V duchu názvu společnosti je platforma samozřejmě základem výhradně bateriových elektromobilů, ovšem mimo to je poměrně variabilní. Může podpírat auta o délce 486-595 cm s rozvory náprav od tří do 3,8 metru, takže se na ní bude moci postavit i poměrně velká dodávka.

Auta mají mít prostor na čtyři řady sedaček s tím, že tu nejvíce vzadu bude možné sklopit do podlahy pro zvětšení nákladového prostoru. Největší devízou platformy však má být přístupnost pro lidi v podobě nízko ložené nástupní hrany a hrany prostoru pro náklad. To má usnadnit nastupování i nakládání těžkých věcí.

Čínský výrobce nového londýnského taxi nabídne ikonu i jako dodávku

AutoMoto

Kromě toho má být ve standardu vzduchové odpružení, které dokáže pro ještě snazší nastupování vůz snížit. Naopak skříňové varianty mají místo toho dostat listová pera pro co největší užitečnou hmotnost.

K mání mají být trakční baterie ve třech velikostech. Základ má mít 73 kWh kapacity a lithitum-železo-fosfátové složení, dvě větší baterie – o kapacitě 102 a 120 kWh – mají využívat nikl-kobalt-manganovou technologii. Pro delší dojezd má být ve standardní výbavě také tepelné čerpadlo.

Po stránce výkonu bude samozřejmě více možností a ta vrcholová má nabídnout přes 540 koní, alespoň podle Kenta Bovellana, šéfa vývoje platformy, kterého cituje britský web Autocar. Taková verze by patrně dostala dva elektromotory s tím, že ten zadní by hrál prim a přední by se připojil až v případě potřeby. Tím je naznačeno, že pohon zadních kol bude standardem u slabších verzí.

Vozy mají dostat zcela nový infotainment s dostatečným výpočetním výkonem na to, aby utáhl osm obrazovek infotainmentu a 12 interiérových kamer. Prvky samočinného řízení však zprvu nebudou tím hlavním; v době příchodu na trh mají vozy mít úroveň 2, která je dnes běžná i u aut nižší střední třídy.

Kdy můžeme ten příchod na trh očekávat, není zatím jasné, ale podle Britů se nejpravděpodobněji jeví zhruba polovina tohoto desetiletí. Také zatím není známo, kde se budou vozy vyrábět, a na odhady, zda přijdou i na český trh, je příliš brzy.

Test Opelu Combo-e: Městský doručovatel

Testy

Reklama

Výběr článků

Načítám