Hlavní obsah

Volkswagen představuje ID. Cross, koncept dostupného elektrického crossoveru

3:11
3:11

Poslechněte si tento článek

Automobilka Volkswagen krátce před oficiálním zahájením mnichovského autosalonu IAA Mobility (9.-14. 9.) představuje koncept malého elektrického crossoveru s označením ID. Cross, který by měl představovat čistě elektrickou alternativu k modelu T-Cross.

Foto: Volkswagen

Koncept Volkswagen ID. Cross

Článek

Koncept elektrického kompaktního crossoveru ID. Cross nabídne moderní design a nečekaně prostornou kabinu v malém balení. Produkční verze bude představena v létě roku 2026.

Vůz designem navazuje na koncept ID.2 all, respektive ID. Polo, jak jej nakonec automobilka přejmenovala. Design byl navržen s důrazem na pozitivní charakter, přičemž jeho 3D světelný design má vpředu vytvářet dojem úsměvu. Značka navíc při jeho vývoji čerpala inspiraci z historických modelů.

Koncept měří 4161 mm na délku, 1839 mm na šířku a vysoký je 1588 mm, přičemž rozvor náprav má délku 2601 mm. Velikostí tak odpovídá již zmiňovanému modelu T-Cross, zajímavostí jsou ale nově vyvinutá 21“ litá kola, pro která byly navrženy speciální pneumatiky, jejichž design bočnice navazuje na design kol.

Navzdory kompaktním rozměrům exteriéru přitom ID. Cross slibuje mimořádně prostorný interiér. Ten už na první pohled zaujme jednoduchou koncepcí s 11“ digitálním přístrojovým štítem, 13“ obrazovkou infotainmentu a volantem s klasickými tlačítky.

Ovládání navíc usnadňují fyzická tlačítka v palubní desce, chybět však nebude ani podpora hlasového ovládání hovorovým jazykem. Dojmy z kabiny má zpříjemnit čalounění povrchů látkou, rostlinné motivy na displejích nebo prosklená střecha.

Zavazadlový prostor nabízí prostor 450 litrů, další prostor o objemu 25 litrů se pak nachází pod přední kapotou. Vůz je navíc vybaven speciálními sedadly, která se dají sklopit do roviny v celém voze, čímž vznikne prostor pro odpočinek jako v modelu VW Bus.

Technickým základem konceptu je upravená platforma MEB+ s předním pohonem a novou generací softwaru, o které automobilka hovoří jako o další fázi elektrické revoluce.

Koncept slibuje nově vyvinutý systém pohonu s elektromotorem o výkonu 155 kW (211 k) v přední nápravě a baterií uloženou v podlaze, jejíž kapacitu automobilka neprozradila. Kombinovaný dojezd by se však měl pohybovat až kolem 420 kilometrů.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID. Cross je třetím modelem z rodiny dostupnějších elektromobilů. Představen bude až po produkčním ID. Polo a ID. Polo GTI.

Dynamické parametry vozu rovněž neznáme, maximální rychlost by však měla dosahovat 175 km/h. Automobilka přitom slibuje i schopnost utáhnout brzděný přívěs o hmotnosti až 1,2 tuny, kromě toho ale tažné zařízení unese až 70 kilogramů, což může odpovídat například dvěma elektrokolům.

Závěrem připomeňme, že ID. Cross je zatím pouze konceptem, automobilka ale slibuje premiéru jeho finální verze v létě roku 2026. Tedy až po premiéře produkční verze ID. Polo (v první polovině 2026) a ID. Polo GTI (nedlouho po ID. Polo). V roce 2027 pak značka plánuje představení nejdostupnějšího elektrického modelu ID. Every1.

Související témata:
Volkswagen ID. Cross

Výběr článků

Načítám