Článek
Volkswagen Golf má v roce 2027 dostat speciální verzi s řadovým pětiválcovým motorem. Uvádí to britský web Autocar s odvoláním na zdroje uvnitř automobilky. Zároveň to má být poslední čistě benzinová varianta před masivnější elektrifikací. Nový model má představovat významný krok oproti současnému Golfu R 333 a využít motor EA855 známý z Audi RS3.
Zatímco současný Golf R 333 disponuje dvoulitrovým čtyřválcem EA888 s výkonem 244 kW, pětiválcová verze má využívat 2,5litrový agregát z RS3 s výkonem 294 kW a točivým momentem 480 Nm. Akcelerace na 100 km/h by tak měla klesnout z nynějších 4,6 sekundy na předpokládaných 3,8 sekundy.
„Je tu ještě cesta vpřed s pětiválcovým motorem,“ uvedl v roce 2023 Sebastian Grams, bývalý ředitel Audi Sport. Nejsilnější varianta RS3 Performance Edition dosáhla výkonu 401 koní, což naznačuje potenciál pro další zvýšení výkonu u speciálního Golfu.
Motor má přežít nové emisní normy Euro 7 díky aktualizaci hardwaru včetně nového částicového filtru, citlivějších NOx senzorů a vylepšených katalyzátorů. Podvozek bude muset projít úpravami kvůli vyšší hmotnosti – očekává se nárůst o zhruba 25 kg oproti současným 1545 kilogramům.
Technické vylepšení má zahrnovat zvýšení odklonu předních kol na 2°, zesílené komponenty podvozku a mechanickou rozvodovku „torque splitter“, kterou má kromě RS3 už současný Golf R. Větší brzdy a kovaná hliníková kola, obutá do semislicků, mají zajistit odpovídající trakci.
Volkswagen má za cíl vrátit Golf R na vrchol vlastní tabulky na Nürburgringu, kde dnes vládne GTI Edition 50 s časem 7:46,13.