Hlavní obsah

Volkswagen ukázal elektromobil za 600 tisíc s překvapivým názvem

2:43
2:43

Poslechněte si tento článek

Jen v decentním maskování ukázal Volkswagen produkční verzi konceptu ID.2All, malého hatchbacku na elektřinu. Překvapivě se jmenuje ID.Polo, čímž navazuje na spalovací model.

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID. Polo

Článek

Po experimentu s prostým číslováním elektromobilů Volkswagenu se s novým ID.Polo německá značka vrací ke svým tradičním jménům.

„Názvy jako Polo nebo Golf jsou hluboce zakořeněné,“ řekl generální ředitel Volkswagenu Thomas Schäfer. „Znamenají kvalitu, dostupné technologie a dědictví. Chceme tyto vlastnosti přenést do elektrické éry.“

Schäferův odkaz na název Golf potvrzuje i dřívější spekulace, že nejikoničtější model Volkswagenu ponese budoucí elektromobil – nástupce podobně velkého ID.3, jehož uvedení se očekává koncem tohoto desetiletí.

Hovoří se dokonce i o tom, že i modely ID.4 a ID.7 přijmou názvy ID Tiguan a ID Passat a produkční verze malého hatchbacku ID Every1, který by měl vyjít v roce 2027, se bude nazývat ID Up nebo ID Lupo.

Zatím v maskáčích

Název modelu ID Polo byl oznámen těsně před startem mnichovského autosalonu, kde Volkswagen představí tento hatchback v maskovaném sériovém provedení před jeho odhalením začátkem příštího roku.

Bude vystaven spolu s konceptem příbuzného crossoveru, který, jak bylo potvrzeno, ponese název ID Cross, aby symbolizoval jeho pozici elektrického protějšku modelu T-Cross. Sériová verze bude uvedena na trh na konci roku 2026.

Tyto vozy jsou součástí „rodiny elektrických městských vozů“ skupiny Volkswagen, spolu s vozy Škoda Epiq a Cupra Raval. Všechny čtyři jsou založeny na stejné platformě MEB Entry a budou sdílet pohonné jednotky.

ID Polo bude k mání s bateriemi o kapacitě 38 kWh a 56 kWh – druhá jmenovaná poskytuje dojezd přibližně 450 km – a možností nabíjení rychlostí až 125 kW.

Volkswagen také potvrdil rozměry novinky. Na délku má 4053 mm, šířku 1816 mm a výšku 1530 mm. Díky tomu bude jen o málo větší než spalovací polo a je téměř identický s novým Renaultem 4. Vedle standardního provedení Volkswagen ukázal také sportovní verzi GTI s většími koly a ostřeji řezanými nárazníky.

Uvnitř využije 12,9palcový dotykový infotainment a 10,9palcový digitální displej řidiče, přičemž ovládání audiosystému a klimatizace bude mít fyzické spínače.

Podle dřívějších prohlášení automobilky má sériové ID Polo začínat na částce pod 25 tisíc eur, asi 610 tisíc korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám