Článek
Volkswagen T-Roc, jehož první generace byla představena v roce 2017, se v posledních letech vypracoval mezi nejpopulárnější modely značky. Středně velký crossover si připsal přes dva miliony prodaných kusů, takže je pochopitelné, že od jeho nové generace má značka velká očekávání.
Po designové stránce přitom novinka, která se v nabídce nachází mezi modely T-Cross a Tiguan, sází na moderní a uhlazený styl. Přídi dominují standardní LED světlomety, volitelně také s technologií LED Matrix, a nechybí podsvícené logo. Zadní světla jsou opět propojena osvětlenou lištou a podsvíceno je rovněž zadní logo.
Oproti minulé generaci vůz povyrostl do délky o 122 mm na 4373 mm, přičemž rozvor povyrostl o 28 mm na 2631 mm. Novinka tak slibuje více místa v kabině, zejména na zadních sedadlech. Díky svažující se zádi ve stylu SUV-kupé přitom vypadá elegantně a moderně.
Kabina pokračuje v trendu nových modelů značky se svým minimalistickým uspořádáním, které omezuje počet fyzických tlačítek. Před řidičem je digitální přístrojový štít, z palubní desky pak vystupuje infotainment s úhlopříčkou 10,4 až 12,9 palce (dle výbavy).
Nastavení ventilace se přesunulo čistě na dotykovou obrazovku infotainmentu, tlačítka na volantu jsou ale tradičně fyzická. Automobilka také přemístila volič automatické převodovky na sloupek řízení a ve středové konzole tak uvolnila více prostoru. Podobně jako v tiguanu se i zde objevuje otočný fyzický ovladač s displejem, umožňující ovládat několik funkcí.
Automobilka přitom slibuje ještě větší důraz na prémiovou kvalitu kabiny s větším podílem měkčených plastů a inovativními technologiemi. V nabídce tak nechybí ani head-up displej nebo ergoActive masážní sedadla.
Zvětšené rozměry uvolnily v zadní části kabiny dalších 12 centimetrů místa pro nohy, objem zavazadelníku se pak zvýšil o 30 litrů na standardních 475 litrů. Jako další vozy na platformě MQB Evo přitom i nový T-Roc nabídne moderní technologie, včetně automatického parkování či sofistikovaného asistenta řízení.
Pod kapotou budou v době uvedení na trh mild-hybridní pohonné jednotky 1.5 eTSI, dostupné v naladění na 85 kW (116 k) a 110 kW (150 k). Později dorazí také dva zcela nové hybridní systémy, pohánějící pouze přední kola. Bližší informace však automobilka o novém full hybridním pohonném systému zatím neprozradila.

Volkswagen T-Roc druhé generace se v nabídce zařadí mezi modely T-Cross a Tiguan.
K dispozici bude rovněž verze s pohonem všech kol 4Motion v kombinaci s motorem 2.0 TSI a později dorazí i vrcholná verze T-Roc R. Všechny motorizace budou zřejmě spojené s automatickou převodovkou.
Automobilka rovněž upravila nabídku výbav. K dispozici bude základní výbava T-Roc, následovaná výbavovými stupni Life, Style a vrchol bude tradičně představovat výbava R-Line. Nabídka bude zprvu zahrnovat šest odstínů laků s možností černě lakované střechy.
Předprodej nové generace VW T-Roc v Německu odstartoval 27. srpna s cenou od 30 845 eur (cca 757 000 korun) za základní motorizaci 1.5 eTSI 85 kW.