Hlavní obsah

Volkswagen neplánuje dvoulitrové auto

Novinky, DPA, Jan Horák

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Mluvčí VW sdělil na tiskové konferenci ve Wolfsburgu, že koncern Volkswagen neplánuje "2-litrové" auto, tedy vůz, který by měl neuvěřitelnou spotřebu pouze dva litry pohonných hmot na sto kilometrů. Popřel tak spekulace hamburského magazínu Stern, který rozvířil hladinu na automobilovém trhu spekulacemi, že Volkswagen takové auto plánuje.

Foto: Jan Kábrt

Antti Peltoniemi(vlevo) a Ladislav Šulda

Článek

Základem pro vznik nového tzv. "2-litrového" automobilu měl být jeho předchůdce tzv. "1-litrové" auto, které VW představil loni v dubnu. V tomto prototypu kapkovitého tvaru sedí řidič a spolujezdec za sebou. Dokonce při první oficiální jízdě jej řídil osobně šef VW Ferdinand Piëch. 

Jednolitrové auto realitou

Design, který VW prezentoval na první pohled vyvolává pocit, že jde o sněhový bob při klouzavém letu. Aerodynamický tvar kopíruje při jízdě vítr jako kapku deště při čemž dochází k minimálnímu tření. Neobyčejné autíčko vyčnívá nad ostatními tím, že spotřebuje pouhých 0,99 litrů na 100 km.

Sedadla řidiče a spolujezdce jsou řazeny za sebou. I tak zajišťují maximální pohodlí, jak řidiči, tak spolujezdci. Zpětná zrcátka jsou nahrazena monitorem s vnější kamerou v kabině vozu. Automobil se může pochlubit kvalitní elektronikou s nízkou schopností opotřebení, jako jsou dálkové světla Bi-Xenon, zadní a směrová světla se mohou pochlubit s LED technologí.

Přednosti jednolitrového auta

Jednoválcový dieslový motor s obsahem 0,3 litru disponuje skromným výkonem 6,3 kW/8,5 koní. Maximální točivý moment tohoto 26 kilogramů vážícího motoru dosahuje 17,4 Nm při 2000 otáčkách za minutu.

VW přišel u tohoto prototypu s výrazným odlehčením celého vozu. Přední náprava s dvěma příčnými rameny váží méně než 8 kilogramů.

Základní technická data
MOTOR
jedno válcový-vznětový dieslový motor s jedním vstřikováním
Obsah299 ccm
Kompresní poměr16,5:1
Seřízení ventilůmotor s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců
Váha motoru26 kg
Výkon6,.3 kW (8,5 koní) při 4000 otáček/min
Max. točivý moment17,4 Nm při 2000 otáček/min
FUNKČNÍ PLNĚNÍ / SPOTŘEBA
Nejvyšší rychlost120 km/h
Spotřeba0,99 litru na 100 km
KAROSÉRIE, KOLA, ROZMĚRY PNEUMATIK
Délkaxšířkaxvýška3646x1248x1110 mm
Rozvor2205 mm
Rozchod předních kol / předek1000 / 810 mm
Objem palivové nádrže6,5 litru
Hmotnost vozidla290 kg
Zavazadlový prostor80 litrů

Reklama

Související témata:

Související články

TEST: Touran novým vanem VW

Řadu velkoprostorových vozů (MPV) se volkswagen nyní rozhodl doplnit - po nastupujícím největším multivanu a už existujícím středním sharanu - o nejmenší...

Premiérový Touran na startu

Na Autosalonu Brno 2003 má českou premiéru a zároveň se začíná prodávat VW Touran, který vnáší novou kvalitu do segmentu kompaktních velkoprostorových vozů...

Výběr článků

Načítám