Článek
Základem pro vznik nového tzv. "2-litrového" automobilu měl být jeho předchůdce tzv. "1-litrové" auto, které VW představil loni v dubnu. V tomto prototypu kapkovitého tvaru sedí řidič a spolujezdec za sebou. Dokonce při první oficiální jízdě jej řídil osobně šef VW Ferdinand Piëch.
Jednolitrové auto realitou
Design, který VW prezentoval na první pohled vyvolává pocit, že jde o sněhový bob při klouzavém letu. Aerodynamický tvar kopíruje při jízdě vítr jako kapku deště při čemž dochází k minimálnímu tření. Neobyčejné autíčko vyčnívá nad ostatními tím, že spotřebuje pouhých 0,99 litrů na 100 km.
Sedadla řidiče a spolujezdce jsou řazeny za sebou. I tak zajišťují maximální pohodlí, jak řidiči, tak spolujezdci. Zpětná zrcátka jsou nahrazena monitorem s vnější kamerou v kabině vozu. Automobil se může pochlubit kvalitní elektronikou s nízkou schopností opotřebení, jako jsou dálkové světla Bi-Xenon, zadní a směrová světla se mohou pochlubit s LED technologí.
Přednosti jednolitrového auta
Jednoválcový dieslový motor s obsahem 0,3 litru disponuje skromným výkonem 6,3 kW/8,5 koní. Maximální točivý moment tohoto 26 kilogramů vážícího motoru dosahuje 17,4 Nm při 2000 otáčkách za minutu.
VW přišel u tohoto prototypu s výrazným odlehčením celého vozu. Přední náprava s dvěma příčnými rameny váží méně než 8 kilogramů.
Základní technická data | |
MOTOR | |
jedno válcový-vznětový dieslový motor s jedním vstřikováním | |
Obsah | 299 ccm |
Kompresní poměr | 16,5:1 |
Seřízení ventilů | motor s dvěma vačkovými hřídeli v hlavě válců |
Váha motoru | 26 kg |
Výkon | 6,.3 kW (8,5 koní) při 4000 otáček/min |
Max. točivý moment | 17,4 Nm při 2000 otáček/min |
FUNKČNÍ PLNĚNÍ / SPOTŘEBA | |
Nejvyšší rychlost | 120 km/h |
Spotřeba | 0,99 litru na 100 km |
KAROSÉRIE, KOLA, ROZMĚRY PNEUMATIK | |
Délkaxšířkaxvýška | 3646x1248x1110 mm |
Rozvor | 2205 mm |
Rozchod předních kol / předek | 1000 / 810 mm |
Objem palivové nádrže | 6,5 litru |
Hmotnost vozidla | 290 kg |
Zavazadlový prostor | 80 litrů |