Článek
Sedan od VW vystřídal za svojí „kariéru“ už tři názvy – Bora, Vento a nyní se VW vrátilo ke staronovému názvu Jetta. Toto slovo má svůj původ v silných proudech ve stratosféře (jetstream).
Nový model je 4,64 metru dlouhý, 1,45 metru vysoký a 1,78 metru široký. Jetta je nyní o devět centimetrů delší než předchozí pátá generace. Pro zavazadla je připraveno 510 litrů volného prostoru.
Volkswagen se snaží, jak může, aby se nové Jettě přestalo říkat „golf s kufrem“. Pravdou nicméně je, že i přes odlišný design, který zepředu připomíná nový passat a zezadu Audi A4, by označení „Golf sedan“ bylo pravdivé. Marketing je ale pro automobilky důležitý, a proto VW neprodává Golf sedan, ale Jettu.
Po usednutí vás přivítají koncernové ovladače, ergonomie je bezproblémová. Technika nové Jetty do velké míry vychází z Golfu šesté generace – stejný je podvozek, motory, převodovky a další části automobilu. Při krátkém vyzkoušení nás potěšila prostornost pro cestující vzadu. Naopak i přes velký kufr není praktičnost v Česku méně prodávaných sedanů tak dobrá, jako u liftbacků. Jetta má vpředu vzpěry McPherson s vinutými pružinami; vzadu je víceprvková náprava s nezávislým zavěšením kol.
Základem je motor 1,2 TSI s výkonem 77 kW, respektive 105 koní. Dále jsou k dispozici dva turbodiesely naladěné na 77 kW (105 k) a 103 kW (140 k). V průběhu roku přibudou další tři motory: jde vesměs o zážehové TSI motory s výkony 90 kW (122 k), 118 kW (160 k) a 147 kW (200 k.)
V Česku budou k dispozici dva stupně výbav. Cena začíná na částce 399 900 korun. Základní výbava je bohatá a zahrnuje šest airbagů, světlomety pro denní svícení, asistenta pro rozjezd do kopce, ABS s brzdovým asistentem a ESP, palubní počítač, klimatizaci Climatic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním či elektrické ovládání oken všech dveří.

Volkswagen Golf 1,6 TDI