Článek
Tato speciálně vytvořená firmička by chtěla podle jejich internetových stránek vyrábět GX3 ve spolupráci s VW. Prý je nyní Defiant Motors ve styku s koncernem a hodlá koupit práva na výrobu automobilu, který by mohl být zajímavým zpestřením evropských silnic.
Podle vyjádření firmy by měl vůz stát do 17 000 dolarů, což je velmi zajímavých 350 000 korun.
Pokud by vše dopadlo dobře, bylo by jistě zajímavé se v této tříkolce svézt. Pohání jí totiž čtyřválec o objemu 1,6 l. Jeho výkon dosahuje hranice 92 kW s točivým momentem až 152 N.m. I přes relativně malý výkon a přenos síly na jediné zadní kolo by GX3 mělo zvládat pokořit stokilometrovou rychlost za 5,7 s. Výhodou vozítka je jeho nízká váha. Na hliníkový rám je přidělána plastová karoserie, vzadu chybí jedno kolo... Prostě odlehčení na maximum.
Není jediný
Volkswagen ovšem nebyl v poslední době jedinou tříkolkou, kterou velké automobilky představily. Jako první ukázal Peugeot svoje monstrum 20Cup. [celá zpráva] To bylo možná ještě zajímavější, protože jej poháněl motor vyvinutý ve spolupráci s BMW - benzinový čtyřválec s přímým vstřikováním, přeplňovaný turbokompresorem, s šestnáctiventilovou mechanikou a dvěma vačkovými hřídeli v hlavě. Maximálního výkon má 125 kW a největší točivý moment 240 N.m. Proti VW, které disponovalo pouze manuální šestistupňovou převodovkou, měl Peugeot výhodu možnosti sekvenčního řazení pádly pod volantem. Ani francouzská značka se však nerozhodla k výrobě tohoto modelu, ze kterého by jí moc peněz nevzešlo.
Jako další model bychom mohli považovat Roadster Bonning, [celá zpráva] který však nepochází od žádné velké firmy, ale od malosériového výrobce z Austrálie.